دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: وقتی تصویر شما را می‌بینم، احساس غرور و سربلندی می‌کنم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: وقتی تصویر شما را می‌بینم، احساس غرور و سربلندی می‌کنم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم حسین فتحیان دانش‌آموز استان البرز خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام من به تو ای مظهر شجاعت و ایثار. سلام من به تو ای حقیقت اسلام، سلام من به سردار نامی ایران عزیز. به سرداری که از صلابت قدم‌هایش لرزه به تن دشمنان اسلام می‌افتاد، امیدوارم که من هم بتوانم در سنگر علم و جهاد و در مقابل ورود جریانات تفرقه‌انگیز، بصیرت و بیداری داشته باشم و من نیز یک قاسم سلیمانی باشم و بتوانم در راه دفاع از دین و دفاع از رهبرم جانم را فدا کنم.

از زمانی که خون پاک و مقدس شما به زمین چکید از هر قطره آن‌یک سرباز و یک قاسم سلیمانی روئید. من وقتی تصویر شما را از تلویزیون می‌بینم، احساس غرور و سربلندی می‌کنم که کشورمان ایران چنین مردان باغیرتی دارد که برای امنیت و آرامش ما از زندگی و دنیای خود می‌گذرند.

من نیز یک قاسم سلیمانی‌ام، چون از زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید، جانم را وقف رهبرم کردم و آرزوی شهادت در راه حاج قاسم را دارم تا من نیز به حاج قاسم بپیوندم.

هرچند که رفتنت را هیچ‌کس باور ندارد و مطابق آیه‌ی شریفه قرآن: «و لاتَحسبن الّذین قُتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا عِندَ ربهم یرزقون» شما هنوز زنده‌اید و در میان ما هستید.

منم یک حاج قاسم دیگرم، چون تا زمانی که زنده‌ام نمی‌گذارم پشت رهبرم خالی باشد و هیچ‌گاه تن به ذلت در برابر آمریکا نمی‌دهم؛ من نیز یک قاسم سلیمانی‌ام و تا جان در بدن دارم و در برابر آمریکا می‌جنگم، حاج قاسم برای من نیز دعا کن تا بتوانم راهت را ادامه دهم و سربازی در راه تو باشم. دعا کن که من نیز مانند شما به مقام والای شهادت نائل شوم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار