روسیه انتخابات سوریه را گواه عملکرد عادی ساختارهای قدرت می داند

تهران (پانا)- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، انتخابات مجلس سوریه را گواهی از عملکرد عادی ساختارهای قدرت در این کشور دانست و گفت: گفت‌وگوهای سوری باید از دخالت خارجی مصون باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
روسیه انتخابات سوریه را گواه عملکرد عادی ساختارهای قدرت می داند

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع روند سیاسی سوریه برگزار شد، با استقبال از سومین دور مذاکرات سوری در چارچوب کمیته تدوین قانون اساسی که در ماه اوت در ژنو تشکیل خواهد شد، افزود: امیدواریم سوری‌ها به گفت‌وگو درباره این موضوع مهم آینده سوریه در چارچوب یک برنامه توافق شده، ادامه دهند.

وی اضافه کرد: ما برای ترویج گفت‌وگوی داخلی سوری‌ها از ظرفیت ملی خود و با همکاری ایران و ترکیه در قالب روند آستانه ادامه می‌دهیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: تاکید می‌کنیم گفت‌وگوهای سوری به رهبری و مشارکت خودشان باید از هرگونه دخالت خارجی مصون باشد.

نبنزیا همچنین به انتخابات مجلس سوریه اشاره کرد و گفت: انتخابات پارلمانی سوریه هفته گذشته برگزار شد که سومین انتخابات از زمان آغاز درگیری مسلحانه در این کشور است. با سازماندهی انتخابات‌ها، مقامات سوریه اطمینان می‌دهند که همه ساختارهای قدرت اعم از مقننه و مجریه، عملکردی عادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سوریه با مشکلات اقتصادی-اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند که با اقدامات قهریه یکجانبه برخلاف درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای برداشتن آنها در بحبوحه کووید-19 بدتر شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنهایی که تحریم‌ها را اعمال می‌کنند نمی‌توانند هدف اصلی خود را پنهان سازند که خفه کردن اقتصاد سوریه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار