مدیر تالار محراب خبر داد:

برگزاری نخستین رپرتوآر نمایش‌های سنتی ایران در آبان ماه

تهران (پانا)- مدیر تالار محراب برگزاری نخستین رپرتوآر نمایش‌های سنتی ایران را از مهمترین برنامه‌ این مجموعه نمایشی دانست که شیوع ویروس کرونا اجرای آنرا به تعویق انداخت و اعلام کرد این رویداد بعد از ماه‌های محرم و صفر در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین رپرتوآر نمایش‌های سنتی ایران در آبان ماه

به گزارش ایرنا،‌مهرداد کوروش‌نیا درباره برنامه‌های تالار محراب بعد از انصراف گروه نمایش به دنبال بخت تنها بعد از چند روز اجرا به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور گفت: نمایش به دنبال بخت نخستین اثر از آثار حاضر در نخستین رپرتوار نمایش‌های سنتی ایران بود که بنا بود در تالار محراب برگزار شود.

پایه‌گذاری نخستین رپرتوار نمایش‌های سنتی ایران هنگام مدیریت آقای ابراهیم گله‌دارزاده به‌عنوان مدیر وقت تالار محراب زمانی صورت گرفت که او سال گذشته به‌عنوان یکی از داوران جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در همراهی با داود فتحعلی‌بیگی دبیر جشنواره و با کسب حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن شد تا با انتخاب پنج اثر برگزیده آن رویداد، نخستین رپرتوار نمایش‌های سنتی ایران را در تالار محراب برگزار کند.

مدیر تالار محراب خاطرنشان کرد: پنج اثر برگزیده به دنبال بخت به کارگردانی احمد دهقان؛ خفتگان چشم باز به کارگردانی جواد انصافی؛ چلچراغ به کارگردانی رضا علوی؛ بابا کرم به کارگردانی وحید شاهینی و رخت شور شاه به کارگردانی علی یداللهی آثار برگزیده جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بودند که بنا بود در قالب این رپرتوار به میزبانی تالار محراب به صحنه بروند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی برای اجرای رپرتوار در ابتدای اسفندماه بود که به سبب شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی بودیم از ابتدای تیرماه نمایش به‌دنبال بخت به کارگردانی احمد دهقان به‌عنوان نخستین اثر به صحنه رفت که بعد از چند روز از اجرای عمومی به سبب شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور این گروه برای حفظ سلامتی خود و مخاطبان از ادامه اجرا انصراف داد.

کورش‌نیا با اشاره به آنکه انصراف گروه نمایش در تعامل و گفت‌وگو با مدیریت تالار محراب صورت گرفت، افزود: به شخصه معتقدم که برای حفظ سلامتی گروه و تمامی مخاطبان تصمیم درستی بود. فعلاً شرایط مناسبی از جهت میزبانی تالارها از آثار نمایشی در سراسر کشور و ازجمله پایتخت فراهم نیست.

هرچند در سالن‌ها و تماشاخانه‌ها باز است ولی حضور مخاطبان و استقبال‌شان از آثار نمایشی به دلیل شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده بسیار کمتر از انتظار کارگردانان است. به همین سبب بنا داریم تا برگزاری ادامه اجراهای نخستین رپرتوار اجراهای آثار رپرتوار نمایش‌های سنتی ایران را به بعد از ایام ماه محرم و صفر یعنی در آبان ماه موکول کنیم.

ساخت دو پلاتو جدید در تالار محراب

مدیر تالار محراب در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم میزبانی این تالار از آثار نمایشی شاهد بسته شدن و تعطیلی فعالیت‌های این تالار هستیم گفت: قطعاً به این صورت نخواهد بود چراکه در این ایام پلاتوهای مجموعه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برای تمرین گروه‌های نمایشی فعال هستند.

کوروش‌نیا در پایان گفت: همچنین بنا داریم تا از ابتدای هفته آینده با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار ساخت‌وساز دو پلاتوی جدید را در این تماشاخانه آغاز کنیم و احساس می‌کنیم با توجه به شرایط به وجود آمده این بهترین زمانی است که می‌توانیم به انجام اموری از این دست اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار