بر اساس نتایج یک مطالعه

ایمنی درمانی برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا مشکلی ندارد

تهران(پانا) - بر اساس نتایج یک مطالعه مقدماتی، ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی برای بیماران سرطانی مبتلا به کووید-۱۹بی‌خطر به نظر می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ایمنی درمانی برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا مشکلی ندارد

به گزارش یونایتدپرس، ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی (Immunotherapy‎) یک روش درمانی برای برخی بیماری‌ها از جمله سرطان است که با تحریک یا سرکوب واکنش سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند. این درمان ها، سیستم ایمنی بدن فرد را در برابر سرطان فعال می کنند.

محققان در زمینه تجویز ایمنی درمانی برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا محتاط بوده‌اند، زیرا بسیاری از عوارض کووید-۱۹ ناشی از یک واکنش ایمنی بیش فعال است که به افزایش تولید پروتئین‌هایی به نام سیتوکین ها منجر می‌شود که می‌تواند باعث بروز مسائلی مانند نارسایی تنفسی شود.

محققان دانشگاه «سینسیناتی» در آمریکا که این مطالعه را انجام داده اند، تصور می کردند که تجویز ایمنی درمانی در بیماران سرطانی مبتلا به کووید-۱۹ می تواند باعث افزایش واکنش سیستم ایمنی شود که هم اکنون به دلیل عفونت کووید-۱۹ بیش فعال شده است.

محققان در این مطالعه که هنوز در جریان است از نمونه های خون بیماران سرطانی مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می کنند. آنها در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه این درمان بر سلول های ایمنی بدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و سرطان تاثیر می گذارد.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد که یک داروی دیابت به نام «متفورمین» می‌تواند باعث کاهش تولید پروتئین های «سیتوکین» در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شود.

با اینکه نتایج این مطالعه مقدماتی هستند و هنوز به تحقیقات بیشتری لازم است،اما محققان اظهار داشتند که ممکن است با استفاده از متفورمین یا یک داروی مشابه ، عوارض کووید-۱۹ را درمان کرد.

آنها خاطرنشان کردند: بیماران مبتلا به سرطان مستعد ابتلا به کووید-۱۹ و همچنین عوارض شدید ناشی از آن هستند.

این یافته ها قرار بود روز دوشنبه در نشست مجازی انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان ارائه شود. مطالعات ارائه شده در جلسات معمولاً مقدماتی در نظر گرفته می شوند تا اینکه در یک مجله معتبر منتشر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار