معاون وزیر صمت مطرح کرد:

خرید تضمینی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم

 واردات ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و تلاش می‌کنیم مطالبات کشاورزان را به‌موقع پرداخت کنیم.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم

به گزارش ایسنا،‌ یزدان سیف امروز به همراه فرماندار نهاوند و مسئولان شهرستان از مخازن انبار شرکت نفت نهاوند در روستای جهان‌آباد بازدید کرد سپس نمایندگی اداره غله این شهرستان را افتتاح کردند و در بازدید از مخازن شرکت نفت سابق نهاوند مقرر شد این مخازن به‌عنوان محلی برای ذخیره روغن به بخش خصوصی واگذار شود.

سیف گفت: از سال ۹۳ کشت دانه‌های روغنی را بر پایه کشت کلزا به علت تناوب کشت و کم آب بر بودن به‌پیش بردیم چراکه کشت دانه‌های روغنی اهمیت زیادی برای ما دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۴۶ هزار تن تولید داشته‌ایم و امسال ۴۰۰ هزار تن تولید دانه‌های روغنی خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد روغن مورد نیاز از خارج از کشور تهیه می‌شود که قبلاً این عدد ۹۸ درصد بوده است.

تحویل بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم

سیف در رابطه با تحویل گندم نیز گفت: در همه استان‌های کشور خرید تضمینی گندم ادامه دارد و سعی داریم در سریع‌ترین زمان پول کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و کسانی که تا ۲۱ تیرماه گندم را تحویل داده‌اند و اطلاعاتشان در سامانه ثبت‌شده است، پولشان را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: تا شنبه این پرداختی‌ها ادامه دارد و تلاش داریم تا دو یا سه هفته آینده همه مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

واگذاری مخازن شرکت نفت نهاوند برای ذخیره‌سازی روغن

با توجه به اینکه مخازن شرکت نفت نهاوند بعد از انتقال این شرکت به ملایر بلااستفاده باقیمانده بود و اواخر سال گذشته پیگیری‌ها برای واگذاری و کرایه این مخازن برای ذخیره روغن به بخش خصوصی به نتیجه رسید، در این بازدید سیف از آماده‌سازی و تحویل این مخازن تا شهریورماه خبر داد و گفت: این واگذاری و اقداماتی که در شهرستان شده است، در راستای توسعه نهاوند خواهد بود.

در ادامه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نهاوند نمایندگی اداره غله شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

سیف در این رابطه گفت: نهاوند از شهرستان‌های فعال در تولید گندم و دانه‌های روغنی است و واگذاری مخازن شرکت نفت سابق نهاوند نشان از اهمیت و پتانسیل دانه‌های روغنی در این منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار