وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توسعه دو هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم

تهران (پانا) -  وزیر راه و شهرسازی می‌گوید داشتن برنامه درست و توجه به توان داخلی، باعث توسعه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه دو هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم

به گزارش ایسنا،‌محمد اسلامی در بازدید از شرکت توسعه‌ای صنایع ریلی ایرانیان(ایریکو) با بیان اینکه ایران اسلامی تحت شدیدترین حالت تحریم قرار دارد، اظهار کرد: این وضعیت به ما یادآوری می‌کند که باید نگاه‌مان به داخل بوده و از همه توان‌مان باید برای توسعه کشور بهره ببریم.

وی تصریح کرد: ایران، کشوری با منابع بسیار بالاست که این خود باعث می‌شود با تلاش بتوانیم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم و در این میان باید به وضعیت شاه‌راهی ایران نیز اشاره کرد که این موضوع می‌تواند برای توسعه کشور امتیاز بالایی باشد.

اسلامی با بیان اینکه باید با خودباوری و اتکا به داخل، اقتصادمان را توانمند کنیم، افزود: در وضعیت فعلی باید برنامه داشته و از داشته‌های‌مان به‌درستی استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به اهمیت توجه صنایع به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره و تاکید کرد: باید فرآیندی طراحی شود تا مسیر از ایده تا حصول نتیجه پیگیری شود و این توان در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و این موضوع بسیار مهم است.

اسلامی در ادامه، توسعه ناوگان ریلی کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه کشور توان تولید در این حوزه را داریم و انتظار داریم طبق برنامه امسال به تولید و تعمیر ۲ هزار واگن برسیم. همچنین برنامه‌ریزی شده بود که به جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی برسیم.

وی همچنین از توسعه دو هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار