مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور مطرح کرد

تسریع در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تسریع در صدور پروانه ساختمانی از حقوق عامه و قانونی شهروندان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در نشست مشورتی با برخی از معاونین هماهنگی امورعمرانی، مدیران کل دفترفنی و برنامه ریزی عمرانی استانداری ها و همچنین معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، موضوع تسهیل و تسریع درفرآیند صدور پروانه ساختمانی بررسی و حاضرین دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وحید قربانی در جمع بندی نشست ویدیوکنفرانس حوزه عمرانی وزارت کشور گفت: باتوجه به تاکید ر یاست جمهوری مبنی بر تسهیل هرچه بیشتر فرایند اداری صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری‌ها، وزارت کشور درصدد است با نگاه آسیب شناسانه به این موضوع بپردازد.

وی افزود: اصل در اینجا حقوق شهروندان است که بایستی با شفافیت کامل بدانند، املاکشان درطرح های توسعه شهری در چه وضعیتی است و چه ظرفیتی برای احداث بنا دارد.

وی ادامه داد: اینکه برخی دستگاهها و سازمان ها حریم ها و محدودیت‌هایی مصوب می‌‌کنند، بایستی به اطلاع کامل شهروندان برسانند. این گونه محدودیت ها و مصوبات را باید بلافاصله در نقشه های شهری بروزرسانی کنند تا مردم از کلاف سردرگم برخی استعلامات اداری خلاص گردند.

وی تاکید کرد: دغدغه امروز دولت این است که گاهی افراد صرفا پس از مراجعه چندین و چند باره و حضوری به شهرداری یا ادارات و با کنکاش فراوان متوجه می‌شود، وضعیت املاک خودشان و پیرامونشان در چه شرایطی قرار دارد.

قربانی با بیان اینکه الکترونیکی کردن پیگیری کامل فرآیند از جمله ساز وکارهایی است که در دستور کار قرار دارد افزود: براساس گزارش موجود، ۸۰ درصد شهرنشینان در شهرهایی زندگی می کنند که فرایند صدور پروانه در آنجا، الکترونیکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار