معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان:

ضرورت شکل گیری خانه ادبیات در استان

رشت (پانا) - معاون آموزش متوسطه استان گفت: با برگزاری مسابقات، همایش و جشنواره می‌توانیم توجه به ادبیات را در بین همکاران و دانش آموزان جلب کنیم.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت شکل گیری خانه ادبیات در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جابر اخلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن الغدیر استانداری تشکیل خانه ادبیات در آموزش و پرورش استان را گامی مهم در راستای تقویت ادبیات و زبان فارسی در مدارس دانست و تاکید کرد: این دفتر به صورت ویژه با برگزاری جشنواره و همایش، نقد و بررسی متون ادبی و ... به این موضوع می‌پردازد. وی با اشاره به وضعیت توزیع ساعت ادبیات فارسی در دوره متوسطه، اظهار کرد: در پایه هفتم و هشتم پنج ساعت به‌صورت تخصصی در هفته ادبیات فارسی توسط دبیران مربوطه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته علوم انسانی تحت عنوان علوم و فنون ادبی به‌صورت تخصصی، ادبیات در مدارس آموزش داده می‌شود، گفت: با توجه به ضریب چهار در کنکور میانگین نمرات درسی فارسی دوازدهم انسانی در استان ۲۱.۹درصد است.

اخلاقی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی درس زبان و ادبیات فارسی در مدارس گیلان، اظهار کرد: ۱۰ معلم با مدرک تحصیلی دکتری، ۴۳۵ معلم با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ۷۱۲ معلم با مدرک تحصیلی لیسانس در آموزش و پرورش گیلان مشغول به فعالیت هستند.
وی تشکیل خانه ادبیات در آموزش و پرورش گیلان را گامی مهم در راستای تقویت ادبیات و زبان فارسی در مدارس دانست و تاکید کرد: این دفتر به صورت ویژه با برگزاری جشنواره و همایش، نقد و بررسی متون ادبی و ... به این موضوع می‌پردازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار ۵۷ میلیارد تومانی به مدارس برای امسال، افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۷ میلیارد تومان دیگر از این اعتبارات باقی مانده است.

اخلاقی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی و بررسی زیرساخت‌های لازم آموزش مجازی را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: تهیه‌ محتوا یکی از ملزومات تدریس فضای مجازی است که توسط کارگروه ویژه در حال آماده شدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار