معاون وزیرصنعت: نبود اروپایی‌ها مانع از توقف طرح انتقال آب خلیج فارس نشد

تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید محدودیت‌های کرونا و حضور نیافتن شرکت‌های اروپایی، اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به سه استان جنوبی را با تاخیر روبرو ساخت، اما با اعتماد به مهندسان ایرانی، طرح متوقف نشد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیرصنعت: نبود اروپایی‌ها مانع از توقف طرح انتقال آب خلیج فارس نشد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) «خداداد غریب پور» در نشست ویدیوکنفرانسی پایش طرح انتقال آب خلیج فارس به سه استان هرمزگان، کرمان و یزد، افزود: برنامه افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به سه استان جنوبی در ماه های آتی کلید می خورد.

وی اضافه کرد: حاضرنشدن شرکت های اروپایی باعث توقف طرح نشد و با اعتماد به مهندسان ایرانی برخی تجهیزات اصلی تحریم شده همچون پمپ برای نخستین بار در داخل کشور، مهندسی و تولید شد.

به گفته غریب پور، اجرایی شدن تامین آب از دریاهای آزاد توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی، گامی نو و عملی برای استقلال آبی بخش معدن از منابع زیرزمینی و حفظ محیط زیست است و نخستین مقصد آب خلیج فارس، «گل گهر» سیرجان است.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت های معدنی و صنعتی در قالب یک مدل توسعه ای جدید، تامین آب مورد نیاز از دریاهای آزاد را اجرایی کرده اند که گامی بزرگ برای توسعه کشور محسوب می شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: مرحله نخست این ابر پروژه با هدف انتقال آب به گل گهر در آبان ماه امسال راه اندازی می شود و براساس پیشرفت های حاصل شده در فاز های ۲ و ۳ طرح انتقال آب خلیج فارس به سه استان کشور در سال پایانی دولت، به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار