مازندران 297 بیمار کرونایی بدحال دارد

۳۸۳ بیمار جدید شناسایی شدند

ساری (پانا) -یک‌هزار و ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران بستری هستند که 297 نفر آنان در بخش ICU تحت مراقبت هستند.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مازندران 297 بیمار کرونایی بدحال دارد

سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خبرنگاران گفت: «در شبانه‌روز گذشته، 332 بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند و 300 بیمار نیز ترخیص شدند تا دوره درمان خود را در منزل تکمیل کنند.»

او با اشاره به اینکه در مجموع 1541 بیمار مشکوک به کرونا در بیماستان‌ها تحت درمان هستند، این رقم را نشانه افزایش تعداد بیماران دانست و ادامه داد: «255 بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که به معنای بدحال بودن آن‌هاست.»

موسوی تأکید کرد که باید تجمعات را کم و فاصله اجتماعی و زدن ماسک را بیشتر کرد و در برخی مکان‌‌ها نیز محدودیت قائل شد تا بتوان روند افزایشی ابتلا به کووید19 را کنترل کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شرایط کادر بهداشت و درمان با توجه به طولانی شدن وضعیت بیماری و خستگی آنان اشاره کرد و گفت: «ضمن اینکه با توجه به ماهیت این بیماری و شدت واگیری آن، کادر درمان نیز بیمار شده و در دروه‌های زمانی مختلف از چرخه خدمت خارج می‌شوند.»

او اعلام کرد که در طول 5 ماه اخیر، 1000 نفر از کارد درمان مازندران به کووید19 مبتلا شدند.

در بابل نیز 51 بیمار جدید شناسایی شدند و در حال حاضر 42 بیمار در بخش ICU بستری هستند. فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به ابتلای افراد با سن کم و میانسال و کودکان به این بیماری هشدار داد و گفت که در حال حاضر 18 کودک در بیمارستان امیرکلای بابل بستری هستند که چندنفرشان نیز در بخش ICU هستند و این نشانه این است که رفتار این ویروس تغییر کرده است و تصور اولیه که کودکان مبتلا نمی‌شوند، غلط بوده است.

با شناسایی و بستری ۳۸۳ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در مازندران، هم اکنون یک‌هزار و ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار