تولید شربت درمانی کرونا در مازندران پایه علمی ندارد

ساری (پانا) - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه تولید شربت درمانی کرونا در استان، پایه علمی ندارداعلام کرد که عرضه‌کنندگان شربت درمانی کرونا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید شربت درمانی کرونا در مازندران پایه علمی ندارد

هر بیماری‌ای تا کشف داروی مربوط به خود، راه طولانی شایعه تا واقعیت را طی می‌کند و کووید19 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این بار شایعه‌ای درون استانی مطرح شده است که برخی رسانه‌ها را نیز به انتشار آن به عنوان خبر واداشت: خبر تولید شربت درمانی کرونا در مازندان. تا جایی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و تائید این داور را منوط به طی مراحل علمی و تحقیقاتی و سایر مراحل قانونی لازم در وزارت بهداشت دانست و اعلام موثر بودن و کشف این شربت را یک اقدام کاملا غیر علمی و بر خلاف مقررات اخلاق در پژوهش و تحقیقات پزشکی عنوان کرد.

دکتر محمد رضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تولید نوعی شربت برای درمان کرونا در مازندران، اظهار کرد: «طرح درمان کرونا با مصرف این شربت پایه علمی ندارد.»

او گفت: «در استان مازندران طرح پژوهشی اولیه انجام شده که هنوز برای درمان کرونا مورد تایید قرار نگرفته است.»

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: «عرضه این شربت در داروخانه‌ها خلاف قانون و مقررات بوده و با متخلفان احتمالی برخورد می‌شود.»

دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز پیش از این کشف داروی خاص برای درمان بیماری کووید ۱۹ در این استان را تکذیب کرده و گفته بود که تنها یک نوع شربت گیاهی بر روی تعدادی از بیماران کرونایی در شهر آمل آزمایش شده است و برای اثربخشی این دارو باید مطالعات بیشتری صورت گیرد.

طبق آخرین آمار با شناسایی و بستری ۳۸۳ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته در مازندران، یکهزار و ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار