یک بام و دو هوای ترامپ مقابل چین

تهران (پانا) - پایگاه سی ان ان گزارش داده، دونالد ترامپ اگر چه در مقابل انظار عمومی به چین حمله می‌کند، خودش را در مقابل چین سرسخت نشان می‌دهد و قول نفع بردن اقتصادی آمریکا از مذاکرات تجاری با چین را می‌دهد اما شرکت و دارایی‌های خود او به گونه‌ای با چین تعامل داشته و انبوهی کالای چینی وارد کرده‌اند که عامل تشدید کسری تجاری خود آمریکا در تجارت با این کشور بوده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یک بام و دو هوای ترامپ مقابل چین

به گزارش ایسنا، سی ان ان گزارش داده بر اساس داده‌های گمرک آمریکا که از سوی پایگاه ImportGenius جمع آوری شده شرکت و دارایی‌های دونالد ترامپ در آمریکا بیش از هشت تن کالا و جنس متعلق به چین را به این کشور وارد کرده‌اند.

این واردات در حالی برای استفاده دارایی‌ها و شرکتهای ترامپ از جمله برای دکور استفاده شده‌اند که رئیس جمهور آمریکا داعیه تقابل و رویارویی با چین را دارد.

داده‌ها نشان می‌دهند که انبوهی میز به وزن بیش از شش تن پاییز گذشته تحویل هتل بین‌المللی ترامپ در نیویورک شده است.. در همان روز تحویل اما ترامپ توئیت کرده است: ما در مذاکراتمان با چین خیلی خوب عمل می‌کنیم.

همچنین طبق همین داده‌ها، یک محموله دو تنی از کمدهای ویترین از جنس چوب و شیشه که از شانگهای وارد شده بودند هم دو ماه پیش به باشگاه ملی گلف ترامپ در لس آنجلس تحویل داده شده‌اند. در همین احوال ترامپ مشغول حمله به چین بابت عملکردش در قبال شیوع کروناویروس بوده است.

ترامپ زمانی که به ریاست جمهوری رسید مدعی شد که اداره امپراطوری تجاری خود را به پسرانش سپرده است اما او به طور کامل کنترل این امپراطوری را رها نکرده و هنوز سهامدار شرکتهایش است و مشخص نیست در امورات روزمره این شرکتها ایفای نقش می‌کند یا خیر.

این وارداتی که ترامپ از چین داشته بر خلاف شعار ملی‌گرایی اقتصادی او در رویکرد "دوباره آمریکا را بزرگ کنیم" هستند.

او در آوریل 2017 فرمانی را صادر کرده و به موجب آن آژانسهای فدرال را ملزم به خرید کالای آمریکایی کرد. بعدا کمی این رویکرد خود را شل‌تر کرده و در ژانویه 2019 در فرمانی خواستار "ترجیح دادن خرید کالاهای ساخت آمریکا" در پروژه‌های زیرساختی شد. بعد در ژوئیه همان سال حتی این رویکرد را باز هم شل‌تر کرده و با امضای فرمانی خواستار "استفاده حداکثری از کالاها، محصولات و مواد ساخت آمریکا" شد.

این خریدهای چینی شرکت ترامپ همچنین متناقض با پیام‌های مقام‌های دولت خودش است که به آمریکایی‌ها نسبت به هرگونه تجارت با چین هشدار می‌دهند.

کاخ سفید درباره این گزارش اظهار نظر نکرده و سازمان ترامپ هم به درخواست برای اظهار نظر درباره این قضیه جواب نداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار