خرید 250 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز

شیراز (پانا) - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از انتخاب منابع به‌روز برای کتابخانه‌های عمومی شیراز خبر داد و گفت: با اهدای جایزه پایتختی کتاب به شیراز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منابع به‌روز برای کتابخانه‌های عمومی شیراز انتخاب و ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید 250 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری گفت: در جشنواره‌های پایتختی کتاب ایران، هرساله 250 میلیون ریال بن خرید کتاب به شهر برگزیده اعطا می شود.

او افزود: در همین راستا جایزه پایتختی کتاب شیراز نیز خرید کتاب است و برای اینکه تعداد بیشتری از مردم بهره ببرند، به کتابخانه‌های عمومی ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: 1300 جلد کتاب در حوزه‌های ادبیات، کتاب کودک و نوجوان و روان شناسی برای کتابخانه‌های عمومی شیراز خریداری و براساس نیاز کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز به کتابخانه‌ها ارسال شده است.

او با تاکید بر اینکه کتاب‌ها انتخاب و بسته‌بندی شده است، گفت: بسته‌ها متناسب با نیاز کتابخانه های عمومی ارسال شده است و با رعایت موازین بهداشتی، آماده‌سازی و در قفسه کتابخانه‌ها قرار خواهد گرفت. انشالله پس از بهبود اوضاع بیماری کووید-19 و مجوز ستاد مبارزه با کرونا درخصوص حضور اعضا در کتابخانه‌ها، کتاب‌های خریداری شده در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی شیراز به منابع و کتاب نیاز دارند، اضافه کرد: تزریق این کتاب ها به کتابخانه‌های عمومی در کنار کتاب‌های طرح نسیم دانایی که در دو سال گذشته به کتابخانه‌ها ارسال شد، وضعیت منابع در کتابخانه‌های عمومی شیراز را بهبود می‌بخشد.

منوچهری با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های شهر شیراز پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیری زمین کتابخانه مرکزی، بازسازی کتابخانه دستغیب، انجام تعمیرات و تجهیزات و خرید کتاب برای کتابخانه ها از جمله برنامه های ما برای پایتختی کتاب شیراز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار