در تعیین شهریه مدارس غیردولتی توان مالی اولیا و جلوگیری از خسارت به مدارس در نظر گرفته شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف آموزشی برای مدارس غیردولتی، تعیین شهریه نیز باید به نحوی باشد که هم عموم افراد جامعه از عهده پرداخت آن برآیند و هم به زیان مدارس غیردولتی نباشد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
در تعیین شهریه مدارس غیردولتی توان مالی اولیا و جلوگیری از خسارت  به مدارس در نظر گرفته شود

فرهاد اسماعیلی در جمع اعضای شورای هماهنگی مؤسسان و شورای اندیشه‌ورز مدارس غیردولتی استان فارس، با حضور سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش در شیراز، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، به‌منظور ایجاد راهکارهای مناسب برای جلب مشارکت عمومی در آموزش‌وپرورش ،با حفظ کارکردهای سیاست‌گذاری و نظارتی نظام تعلیم و تربیت بر آن تأکید شده است.

او گفت: بر اساس یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین، آموزش‌وپرورش مکلف است تا برای تأسیس مدارس غیردولتی و همچنین حمایت از فعالیت‌های آموزشی آنان تسهیل‌گر باشد.

وی گفت: هم اکنون نزدیک به 15 درصد دانش‌آموزان فارس در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان از رضایت‌مندی دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها از عملکرد مدارس غیردولتی و حضور افرادی توانمند و باتجربه در حوزه تعلیم و تربیت در اداره این مدارس است.

اسماعیلی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: در این شرایط نیز که تشکیل کلاس و برقراری فعالیت‌های حضوری مدارس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مردم از این مدارس استقبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف آموزشی برای این مدارس، تعیین شهریه نیز باید به نحوی باشد که هم عموم افراد جامعه از عهده پرداخت آن برآیند و هم به زیان مدارس غیردولتی نباشد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش فارس گفت: تعیین شهریه‌ای که هم در توان اولیا باشد و هم پاسخگوی سرمایه‌گذاری مؤسسان مدارس غیردولتی، می‌تواند از بروز نارضایتی و برخی تخلفات جلوگیری کند.

یزدان دشتیان با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی در فارس، گفت: هر تصمیم‌گیری در مورد مدارس غیردولتی در این استان، می‌تواند قابل تعمیم به سایر استان‌ها نیز باشد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود برای رفع مشکلات مدارس غیردولتی، حمایت از مؤسسان در قالب بنیاد مؤسسان مدارس غیردولتی و تعیین تکلیف در زمینه نحوه تهیه بسته‌های آموزش برای فعالیت مجازی مدارس، از دیگر خواسته‌های مسئولین اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و مؤسسان مدارس غیردولتی بود که در این جلسه مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار