با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدوو ورود به دبستان استان افتتاح شد

بجنورد (پانا) -با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدوو ورود به دبستان استان افتتاح شد

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی افزود: فعالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز ابتدای مردادماه به صورت همزمان در سراسر استان انجام گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

سعیدی ضمن تشکر از کلیه دست اندکاران برنامه سنجش به اهمیت این برنامه ملی اشاره کرد وابراز امیدواری کرد: این برنامه با وجود شرایط کرونا طبق دستورالعمل های ارسالی با موفقیت در استان ما به انجام برسد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: امسال این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه ها ایجاد شده است، در 12 پایگاه اصلی در شیفت صبح و 3 پایگاه در شیفت عصر سنجش در استان خراسان شمالی به اجرا در خواهد آمد که در این برنامه نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار می گیرند.

متقیان در همین رابطه افزود: در این دوره از برنامه سنجش به دلیل شرایط بوجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا فقط نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار می گیرند و سنجش نوآموزان پیش دبستانی به زمان دیگری موکول شده است که در صورت اخذ مجوزهای لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاه های سنجش اشاره کرده و افزود: در سطح استان تمامی پایگاه ها با درجه (ب) ، روزانه تعداد 20 نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد 23 نفر از آمار پایگاه های اولیه (الف) به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی کاسته شده است. همچنین با توجه به نوبت گیری های سیستمی با فاصله ۳۰دقیقه ای، والدین موظفند راس ساعت مقرر که در برگه نوبت اینترنتی ثبت شده در پایگاه سنجش حضور یابند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تصریح کرد: مواد ضدعفونی و ماسک برای تمامی پایگاه ها فراهم شده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیج های جداگانه استفاده خواهد شد؛ همچنین والدین محترم بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت، کارت واکسن و کارت بانکی، همراه با نوآموز راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

وی با اشاره به این که هر آزماینده موظف است یکبار هنگام ورود و یکبار هنگام خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل 70 درصد دست نوآموزها را ضدعفونی کند، تصریح کرد: در همه پایگاه ها فضایی برای اتاق انتظار در نظرگرفته شده است و چیدمان صندلی های این فضا به نحوی است که فاصله اجتماعی رعایت شده(بین صندلی ها حداقل1.8متر فاصله) و فضا تهویه مناسب داشته باشد.

متقیان در خصوص هزینه های پیش بینی شده برای فرآیند سنجش اضافه کرد: هزینه شرکت در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مبلغ 40000 تومان و جریمه لغو نوبت (به دلیل عدم مراجعه در زمان مقرر) ، 20000 تومان در نظر گرفته شده است که از طریق دستگاه های کارتخوان و درگاه الکترونیک اخذ و به حساب خزانه واریز می شود. مدیران موظفند جهت نوبت گیری حتما با والدین نوآموز هماهنگی لازم را به عمل آورده و در زمان مناسب پرینت نوبت را در اختیار آن ها قرار دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا کنون بیش از 7 هزار نو آموز نوبت گیری کرده اند که با احتساب 6 هزار نوآموز پیش دبستانی که سال قبل نوبت گیری و سنجش شده اند بیش از 50 درصد نوبت گیری و فرایند سنجش در استان به صورت موفق انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار