افزایش کمک‌هزینه ازدواج مددجویان کمیته امداد به ۱۵ میلیون تومان

تهران (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از ارائه ۷۱ هزار مورد کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد در یکسال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کمک‌هزینه ازدواج مددجویان کمیته امداد به ۱۵ میلیون تومان

به گزارش کمیته امداد، حسین خدرویسی با تبریک سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملی ازدواج گفت: کمک به ازدواج جوانان از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان است و این نهاد در یکسال گذشته ۷۱ هزار مورد کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت اهداء کرده است.

وی به افزایش مبلغ کمک‌هزینه ازدواج مددجویان در سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: سقف سرانه کمک‌هزینه ازدواج مددجویان از ۶ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: خدمات این نهاد در حوزه ازدواج شامل ارائه جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت، جهیزیه به دختران نیازمند خارج از حمایت امداد، هدیه ازدواج پسران و کمک هزینه برای ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار است و این نهاد در سال گذشته با برگزاری جشن ازدواج نمادین برای تازه عروس و دامادهای تحت حمایت، در تسهیل این امر خیر مشارکت کرد.

خدرویسی با بیان اینکه خدمات راهنمایی و مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج به زوج‌های تحت حمایت، از دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج است، تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های مشاوره ازدواج، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار برای کمک به تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد گفت: حدود ۱۹ هزار نفر از نوعروسان و زوجین نیازمند، در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امیدواریم با مشارکت مردم و خیران، هرچه سریع‌تر زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار