دبیر بخش هنرهای آوایی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور:

در جشنواره امسال تمرکز حوزه هنرهای آوایی بر فعالیت‌های فردی است

تهران(پانا)- دبیر بخش هنرهای آوایی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور گفت در جشنواره امسال تمرکز حوزه هنرهای آوایی بر فعالیت‌های فردی است.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
در جشنواره امسال تمرکز حوزه هنرهای آوایی بر فعالیت‌های فردی است

سعید مجیدی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره از مسابقات با وجود شروع بیماری کرونا، گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که بیماری کرونا در فعالیت‌های گروهی حاکم کرده است و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی آسیب های جدی را می توانست به دانش آموزان وارد کند، بنابراین بهتر دیده شد که این مسابقات از بستر فضای مجازی دنبال شود.

او افزود: با توجه به اینکه پراکنش ذرات دهانی هنگام آوازخوانی نسبت به سخن گفتن عادی، بسیار بیشتر است، بنابراین فعالیت های رقابتی حضوری گروه های سرود امسال برگزار نخواهد شد که امیدواریم در آینده نزدیک با ریشه کنی این بیماری دوباره شور و انرژی اجراهای حضوری را به صحنه برگردانیم.

مجیدی در ادامه با اشاره به این که برنامه‌ریزی کارشناسی هنرهای آوایی بر فعالیت های هنرهای انفرادی تمرکز یافته است، افزود: در این دوره از مسابقات پس از دریافت و بررسی ابتدایی آثار دریافتی در زمینه های تک خوانی و تک نوازی ارزیابی صورت می گیرد که در ساز های محلی سنتی و کلاسیک به تفکیک جنسیت دختران و پسران و تک خوانی محلی سنتی کلاسیک و پاپ صرفاً برای پسران، مسابقات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: آثار سرودهای گروهی همگانی و همسرایان فجری که استان ها پیش از شرایط کرونا ضبط و جمع آوری کرده اند دریافت و در بخش غیر رقابتی بررسی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار