خانواده تأثیر گذار ترین نهاد تربیتی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
خانواده تأثیر گذار ترین نهاد تربیتی

محمد علی واقعی صبح امروز با صدور پیامی سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) و روز پیمان مقدس ازدواج را به جامعه فرهنگیان استان و خانواده آنها تبریک و تهنیت گفت.
در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:
در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان گهر بار ائمه معصومین(ع) سفارش مؤکد به آن شده، جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است؛ از این رو نخستین روز از ماه ذی الحجه و آخرین ماه سال قمری، سالروز زیباترین پیوند آسمانی در سرتاسر گیتی است.
روزی که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام، امیر مومنان با فاطمه علیها السلام، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. این روز عزیز و گرامی، بهانه‌ای است تا به یاد آوریم پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.
مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها دو جنبه مادی و معنوی داشت، بخش مادی آن بسیار کم در نظر گرفته شد اما برای ایشان مهریه‌های معنوی دیگری نیز گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیها السلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.
فاطمه زهرا علیها السلام، در طول زندگانی خویش هماره دعوت کننده به سوی «وارستگی از دنیا و دل سپاری به خدا» بود، ولی نه دعوتی با زبان، که دعوت با تمام وجود و در عمل؛ که از هزاران دعوت زبانی بیشتر و اثرگذارتر است و این روش و مشی ایشان در تمامی طول زندگی و حتی در زمان ازدواج بود.
ضمن گرامیداشت این روز فرخنده و مبارک به جامعه فرهنگیان فرهیخته استان، از در گاه خداوند متعال مسألت دارم زمینه ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان را برای تمامی جوانان این مرز و بوم فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار