معاون وزیر کار اعلام کرد:

سطح اشتغال روستایی افزایش یافت

تهران (پانا) - معاون اشتغال وزیر کار با بیان اینکه دادن وام به تنهایی به ایجاد شغل منجر نمی شود، از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به ۱۳۵ هزار طرح خبر می‌دهد و می‌‌گوید خوشبختانه سطح اشتغال سالانه بخش روستایی افزایش یافته و از سه درصد به ۲۹ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سطح اشتغال روستایی افزایش یافت

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری اظهار کرد: معتقدیم که دادن وام به تنهایی اشتغال ایجاد نمی‌کند و کسب و کاری که با وام شروع شود از دوام و پایداری برخوردار نیست.

وی ادامه داد: در طرح اشتغال روستایی برای حدود ۱۳۴ هزار طرح تسهیلات پرداخت شده و برای اولین بار نظارت چند لایه بر تسهیلات را اعمال کردهایم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار ادامه داد: از اواخر سال ۱۳۹۷ اطلاعات افرادی که تسهیلات طرح را دریافت کردند به طور کامل روی سامانه وزارت کار ثبت شده و امکان راستی آزمایی فراهم شده است.

منصوری نظارت بر وام گیرندگان، نظارت بر پرداخت به موقع تسهیلات از طرف بانکها، وجود کمیتههای نظارت استانی، سامانه ناظر و سامانه شفافیت را از جمله مراحل نظارت بر روند پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی عنوان کرد و با تایید انحراف برخی از طرح‌های اشتغال روستایی، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۸۰۰ طرح دارای انحراف شناخته شده که بعضا مورد اصلاح قرار گرفته‌اند و رقم ۶۰۴ میلیارد تومان هم پول برگردانده شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در عین حال از افزایش سطح اشتغال سالانه روستایی از سه درصد به ۲۹ درصد خبر داد و تاکید کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا این آمار کاهش پیدا کرده است.

منصوری با انتقاد در خصوص انحراف از تسهیلات طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: سقف تسهیلات پرداختی در این طرح ۱۵ میلیارد تومان است و ما تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی نداریم. در بحث خرید و فروش وام اشتغال طی ۱.۵ سال گذشته بانکها منابع جدیدی در اختیار نداشتند که بر اساس آن وام جدیدی بدهند لذا موضوع خرید و فروش وام اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی ۶۷ درصد تسهیلات طرح اشتغال روستایی و معادل ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان تا مرحله چهارم پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته و بیشتر آن مربوط به صنایع تبدیلی بوده و در بخش زراعت و باغداری نیز ۱۵ درصد تسهیلات پرداختی متعلق به بخش کشاورزی بوده است.

معاون اشتغال وزارت کار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با منابعی که به طرح اشتغال روستایی اضافه و تزریق شده و به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده میزان تسهیلات هزینه شده در بخش کشاورزی زیر ۴۵ درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار