بهارلو: دستاوردهای مدارس غیردولتی برای شهر تهران را نباید نادیده بگیریم

ربوشه: پیش دبستانی ها با آنلاین شدن تهدید را به فرصت تبدیل کنند

تهران (پانا) - نهمین جلسه شورای راهبردی پیش دبستانی با بررسی توسعه کیفی پیش دبستانی، نقشه جامع مربیان و اولیا و همچنین موضوع رونمایی از نگاشت اول کتاب راهنمای مربی در محل اداره کل شهر تهران با حضور محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل و سعید ربوشه، معاون ابتدایی شهر تهران و یدالله شهبازبیگی، رییس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل شهر تهران تشکیل شد. 

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: دستاوردهای مدارس غیردولتی برای شهر تهران را نباید نادیده بگیریم

در این نشست محسن بهارلو درباره هزینه های پیش دبستانی و در نظر گرفتن قیمت منصفانه برای آن گفت: از طرفی دانش آموز را داریم و از سوی دیگر هزینه ها و مخصوصا نیروی انسانی در مدارس را داریم. باید به گونه ای عمل کنیم که کسی ضرر نکند. با توجه به اینکه معدل افزایش در پیش دبستانی ها 20درصد است باید نگاه حمایتی به توسعه پیش دبستانی داشته باشیم.
معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل شهر تهران گفت: مساله ما برای تعیین هزینه نهایی مراکز پیش دبستانی این است که مشخص نیست دانش آموز چه زمانی هست و چه زمانی نیست. وقتی فضایی اجاره شود چه نوآموز باشد و چه نباشد هزینه آن باید پرداخت شود پس هزینه می شود یا نیروی انسانی اگر حضوری نباشد اما غیر حضوری می آید و تدریس می کند. پس کسانیکه مدیریت پیش دبستانی را دارند هزینه می کنند.
وی در ارتباط با اهمیت جایگاه مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش گفت: مراکز غیردولتی 200هزار دانش آموز ما را در تهران ساماندهی کرده اند و باید از این مهم مراقبت کنیم تا بار آن بر دوش دولتی ها نیافتد. به غیرانتفاعی ها نقدهایی وجود دارد اما دستاوردهای این حوزه کم نیست و آسیب خوردن این حوزه برای آموزش و پرورش سنگین است. غیردولتی ها بستر خوبی دارند که قابل توسعه است و والدین هم استقبال می کنند. چه از نظر فضا و ساماندهی دانش آموز و حتی از نظر الگوی آموزشی می توان روی این مراکز تامل کرد.
در ادامه این نشست سعید ربوشه، معاون ابتدایی شهر تهران گفت: محتوا و توسعه کیفی در جلسه با بهزیستی بررسی شده است. در واقع دو سازمانی که هرکدام سی هزار نو آموز دارند اهمیت دارد حداقل رویکردهای شان باید به هم نزدیک شود. در این روزها بخاطر شرایط کرونا استقبال کمتری برای ثبت نوآموزان وجود دارد اما آنقدر اهمیت دارد که دایم برای این مهم جلسه بگذاریم. پیشنهاد من این است که در حوزه پیش دبستانی هم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. در واقع با آنلاین کردن پیش دبستانی ها می توانیم تا حدود دو سوم از فعالیت های آموزشی نوآموزمان را پوشش دهیم. بخش دیگری هم که بسیار مهم است حضور نوآموز در محیط است. برای این بخش هم می توانیم اردوهایی درنظر بگیریم بصورت یک روزه که نوآموز با مادر در مدرسه حضور پیدا کند. این فرصت حضور نوآموز هم در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت نوبت دهی انجام شود. شرایط کرونا سخت است اما نوآموز باید قواعد و اصول مبانی را یاد بگیرد و ما نباید از آموزش این قشر از جامعه غفلت کنیم.

در ادامه این نشست درباره نقشه مفهومی کتاب مربی گفتگو شد. این کتاب دو فصل دارد. یک فصل به نرمش ذهنی و دانشی می پردازد و یک فصل به نرمش مهارتی و عملی می پردازد و هر کدام زیر مجموعه هایی دارد. در این کتاب تجربه زیسته مربیان هم گنجانده شده است که قابلیت تعمیم به سایر مربیان دارد. نقطه عطف این کتاب این است که پیوستاری بین پیش دبستانی و ابتدایی تعریف شده است. همچنین در این کتاب تالار گفتگویی ویژه مربیان است که مربیان می توانند با مراجعه به آن در بخش های مختلف مشورت بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار