ورودبه موقع، تخصصی و در دسترس بودن سه ویژگی اورژانس اجتماعی

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد ورود به موقع، تخصصی و در دسترس بودن سه ویژگی بارز اورژانس اجتماعی در مرکز استان برای ارائه خدمات اجتماعی به مردم با رویکرد فعال است که محدود به زمان و مکان نمی شود.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ورودبه موقع، تخصصی و در دسترس بودن سه ویژگی اورژانس اجتماعی

محمد علی واقعی سه شنبه شب در بازدید از بخشهای مختلف اداره پذیرش بهزیستی استان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
او، از کارکنان بهزیستی به عنوان نوک پیکان مبارزه با آسیب های اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی، تلاش دارد تا با ارائه خدمات مؤثر به کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخته و با جایگزین کردن مداخله‌های روانی و اجتماعی با مداخله‌های انتظامی و قضایی زمینه ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب را فراهم کرده و باعث پیشگیری از وقوع جرم شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارائه خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی را مهم ترین رسالت اورژانس اجتماعی دانست و یاد آور شد: اعتماد مردمی و شماره تلفن ۱۲۳ جوهره اصلی موفقیت اورژانس اجتماعی در کشف، شناسایی و امدادرسانی به آسیب دیدگان اجتماعی اعم از کودک، زن، سالمند، جوان و نوجوان است.
واقعی با بیان این که نباید تحت هیچ شرایطی اجازه داد بر این اعتماد خدشه‌ای هرچند کوچک وارد شود، تصریح کرد: حضور گروه‌های سیار و مددکاران مرکز ۱۲۳ حتی اگر موجب نجات جان یک نفر هم شود ارزش بالایی دارد و باید آن را ستود.
گفتنی است در این بازدید که معاونین توسعه مدیریت و پرورشی آموزش و پرورش و مدیر کل بهزیستی استان نیز حضور داشتند؛ واقعی از خط تلفنی 123، پایگاه خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران، مرکز کودکان خیابانی، مراکز اسکان موقت، خانه سلامت، خانه امن، مشاوره تلفنی 1480 دیدن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار