مهلت ثبت «طرح‌های پژوهشی» برای شرکت در جشنواره «جوان خوارزمی» تمدید شد

تهران (پانا) - مدیر پژوهش و تحقیقات سازمان استعدادهای درخشان به بیان جزئیات برگزاری بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی و تمدید مهلت ثبت طرح‌ها در سامانه همگام پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ثبت «طرح‌های پژوهشی» برای شرکت در جشنواره «جوان خوارزمی» تمدید شد

امین صارمی در گفت‌وگو با پانا از تمدید مهلت ثبت طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان برای شرکت در جشنواره جوان خوارزمی تا یکشنبه 5 مرداد خبر داد و تاکید کرد که این مهلت تمدید نخواهد شد.

صارمی به بیان جزئیات برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره جوان خوارزمی پرداخت و افزود: «ما بر اساس برنامه زمان بندی، شیوه نامه این جشنواره را در ۱۱ اسفند ۹۸ به استان‌های سراسر کشور ارسال کردیم اما با توجه به شیوع کرونا و عدم حضور دانش‌آموز در مدرسه، دانش‌آموزان باید طرح‌های خود را در سایت بارگذاری کنند تا برای برگزاری این جشنواره به صورت حضوری یا غیرحضوری تصمیم گیری شود اگرچه که برای انجام راستی آزمایی باید این جشنواره به صورت حضوری داوری و برگزار شود.»

مدیر پژوهش و تحقیقات سازمان استعدادهای درخشان اضافه کرد که در این دوره از جشنواره تعداد رشته‌ها را از 16 رشته به 20 رشته افزایش دادیم. رشته‌های اعصاب شناختی، کارآفرینی، امنیت اجتماعی و سلول‌های بنیادی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال برای دومین سال به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود بیان کرد: «پیش بینی ما برای امسال 4 هزار طرح دانش‌آموزی است اما با توجه به شرایط کرونا باید برای تعداد شرکت کنندگان دانش‌آموز در هر استان تجدید نظر شود. اما در این دوره از جشنواره تعداد رشته‌ها را از 16 رشته به 20 رشته افزایش دادیم. رشته‌های علوم اعصاب شناختی، کارآفرینی، امنیت اجتماعی و سلول‌های بنیادی اضافه شده است.»

سرپرست جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد: «این دوره از جشنواره خوارزمی در 25 آبان همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود اما حضوری یا غیرحضوری بودن آن بستگی به شرایط کرونا و شرایط حاکم بر کشور دارد تاکید ما به دلیل راستی آزمایی طرح‌ها برگزاری جشنواره به صورت حضوری است.»

صارمی با بیان اینکه این جشنواره برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است افزود: «دانش‌آموزان تا 5 مرداد طرح‌های پژوهشی خود را در سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir بارگذاری کنند.»

وی درباره نحوه انتخاب داوران جشنواره نیز گفت: «برای انتخاب داوران امسال به سمت نیروهای آموزش و پرورش رفتیم از دانشگاه فرهنگیان، رجایی و هنرآموزان برای این موضوع کمک گرفتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار