آمریکا دو هکر چینی را به سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا متهم کرد

تهران (پانا) - وزارت دادگستری آمریکا دو هکر چینی را متهم به سرقت اسرار تجاری به ارزش میلیون‌ها دلار و تحقیقات مربوط به واکسن کرونا کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا دو هکر چینی را به سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا متهم کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دادخواستی علیه دو هکر چینی صادر کرد که در آن هکرهای چینی را به سرقت اسرار تجاری شرکت‌ها مختلف در سراسر جهان به ارزش میلیون‌ها دلار کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که این دو هکر چینی در چند ماه اخیر شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی را که در حال تحقیق روی واکسن کرونا بوده‌اند، زیر نظر داشته و با استفاده از آسیب‌پذیری این شبکه‌های اقدام به سرقت این تحقیقات کرده‌اند.

نهاد قضایی آمریکا همچنین ادعا کرد که این هکرها اطلاعاتی را سرقت کرده‌اند که می‌دانسته‌اند دولت چین به دنبال دسترسی به آن‌ها است.

واشنگتن در ماه‌های اخیر همزمان با جنگ تجاری با پکن، بارها چین را متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی کرده است.

پیشتر نیز اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شدند که هکرهای مرتبط با چین اقدام به شناسایی و سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط به واکسن، معالجات و آزمایش‌های کرونا از شبکه‌ها و افراد دخیل در تحقیقات پیرامون این ویروس کرده‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به همراه برخی دیگر از مقام‌های این کشور اتهام‌زنی‌های گسترده‌ای را علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا مطرح کرده‌اند. ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید۱۹ کرده است.

مقام‌های آمریکا پیشتر نیز در الفاظی غیرانسانی و نژادپرستانه، از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» یا «ویروس ووهان» نام برده بودند که سبب خشم چین و حتی برخی مقام‌های جهان شد.

اما چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در جهان تلاش کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه‌ها را متقبل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار