مهلت 48 ساعته استاندار زنجان برای گزارش از تفکیک اراضی دو روستای زنجان و برخورد با متخلفان

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه؛ بر اساس گزارش های رسیده پیرامون روستاهای پایین کوه و دو اسب شهرستان زنجان کوه تقیسم بندی و تفکیک می شود، به فرماندار شهرستان زنجان ۴۸ ساعت مهلت داد تا گزارشی از تفکیک زمین در روستاهای دواسب و پایین کوه ارائه دهد تا متخلفان در اسرع وقت به قانون معرفی و با آنها برخورد شود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مهلت 48 ساعته استاندار زنجان برای گزارش از تفکیک اراضی دو روستای زنجان و برخورد با متخلفان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر اینکه باید گروهی متشکل از بنیاد مسکن، امور اراضی و منابع طبیعی با مسئولیت فرماندار شهرستان زنجان برای بررسی موضوع تشکیل شود، افزود: تفکیک و تقسیم بندی زمین در روستاهای دو اسب و پایین کوه غیرقانونی است و چنانچه این کار غیرقانونی انجام شده باید صورتجلسه ای تنظیم و افرادی که اختلال ایجاد کرده اند به قانون معرفی شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم چنین کار خلافی در این روستاها انجام نشده باشد، اظهارداشت: چنانچه این گزارش تایید شود باید با افرادی که به خود اجازه داده اند چنین اقدام غیرقانونی و نادرستی انجام دهند برخورد شدید شود.

مقام عالی استان به کمیته تنظیم بازار مسکن اشاره کرد و ادامه داد: انتظار دارم این کمیته با قوت اقدامات خود را درخصوص شناسایی بنگاه های غیرقانونی املاک، خرید و فروش غیرقانونی زمین هایی که تعیین تکلیف نشده و معاملاتی که جنبه قانونی ندارد، انجام دهد.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید همه معاملات مسکن با کد رهگیری انجام و تکلیف خرید و فروش های غیرقانونی روشن شود.

حقیقی به معاملات غیرقانونی برخی تعاونی های مسکن نیز اشاره کرد و افزود: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در جلسه آینده شورای مسکن از چگونگی خرید و فروش ها غیرقانونی زمین و چندین برابری آن توسط تعاونی های غیرقانونی گزارش دهد.

وی تاکید کرد: این گزارش باید به تفکیک تعاونی ها و آمار زمین های در دست آنها باشد.

مقام عالی اجرایی استان در ادامه از اقدامات قابل توجه کمیته خدمات و صدور پروانه در استان، قدردانی کرد و گفت: ۵۰ درصد تخفیف بابت صدور پروانه ساختمانی در عموم و ۱۰۰ درصد برای کوی فرهنگ شهر زنجان اقدام رضایت بخش و خوبی است.

حقیقی از شهردار زنجان خواست که خود شخصا این موضوع را پیگیری، هدایت، مدیریت و نظارت کند تا منجر به نتیجه شود و در کمیته هایی که تشکیل شده مدیران باید خود پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در خصوص ۱۵ درصد تخفیف از سوی تامین اجتماعی که با یک ماه تنفس اخذ می شود، باید نهایت مساعدت و همکاری لازم توسط این سازمان در استان انجام شود.

استاندار زنجان اقدامات کمیته تعیین تکلیف زیرساخت ها را نیز مهم دانست و گفت: اگر مساله ای وجود دارد که در این جلسه عمومی قابل رفع نیست جلسه ای جداگانه تشکیل تا موضوع بررسی و رفع شود زیرا باید مسائلی که مانع اجرای سریع پروژه ها در استان است رفع شود و در غیر این صورت به اتفاق وزارت نیرو و راه و شهرسازی برای رفع آن اقدام می کنیم تا هیچ پروژه ای در بخش مسکن عقب نماند.

وی به تامین مسکن برای دهک های یک تا سه جامعه هم اشاره کرد و افزود: این پروژه ها مورد تاکید است و آمادگی دارم هر ماه جلسه ای با حضور بنیاد امام (ره)، بنیاد مستضعفان، خیرین، شهردار، بانک سپه، بهزیستی و کمیته امداد تشکیل شود تا ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای این دهک ها عملیاتی و محقق شود.

استاندار زنجان گفت: تعداد متقاضی و پروژه ها ظرف ۲۰ روز آینده شناسایی و مشخص و طی جلسه ای مشکلات رفع شود تا پروژه با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود و بتوانیم برای خانواده های تحت پوشش اقدامی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار