بی‌اعتنایی اپراتورها به اخطارها و ضرب‌الاجل‌ها تا کجا ادامه دارد؟

تهران ( پانا) - سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته از اپراتورها خواست ظرف ۲۴ ساعت نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته‌های اینترنت را به روال قبل برگردانند؛ اما این اپراتورها تاکنون هیچ توجهی به اخطارها نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بی‌اعتنایی اپراتورها به اخطارها و ضرب‌الاجل‌ها تا کجا ادامه دارد؟

تابلوی روزشمار حذف بسته‌های پرکاربرد اینترنت از ۱۷ روز گذشت و هنوز از بازگشت بسته‌ها خبری نیست. «اپراتورهایی یک بام هستند و دو هوا»؛ روزهای اول شیوع کرونا همراهی‌شان دیدنی بود اما در موج دوم کرونا، با حذف بسته‌های اینترنت قرنطینه را کمی سخت کردند. اینترنتی که اکنون به زیرساخت حیاتی زندگی مردم بدل شده است.

زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، عزم ملی برای مقابله با این بیماری شکل گرفت. هر کسب و کار و سازمانی در راستای مسئولیت اجتماعی خود هر آنچه داشت را به میدان آورد تا شاید بتواند ذره‌ای زندگی در این شرایط را ساده کند. دورکاری و آموزش مجازی از آن دست اقداماتی بود که از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت و همراه اول و ایرانسل به عنوان دو اپراتور اول کشور برای تشویق مردم به ماندن در قرنطینه اقدامات خوبی انجام دادند.

همراه اول تماس۶۰ هزار بهورز (کادر درمان) را رایگان کرد، تعرفه رایگان برای ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها در نظر گرفت و ٣٠ میلیارد ریال در ساخت بیمارستان سیار مشارکت کرد.

ایرانسل دورکاری وزارت بهداشت را بر شبکه امن خود قرار داد، ۲۰ گیگابایت اینترنت به معلمان هدیه کرد، محتوای تلویزیون اینترنتی لنز رایگان شد و ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت رایگان برای مشترکان خود در نظر گرفت.

اردیبهشت و خرداد شرایط شیوع کرونا کمی در ایران و جهان کنترل شد. آمار فوتی‌ها در روز به کمتر از ۵۰ نفر رسید و به همین واسه ادارات مانند قبل از شیوع این بیماری و با رعایت پروتکل‌ها، آغاز به کار کردند. اما چند هفته بیشتر طول نکشید که آمار فوتی‌های کرونا نه تنها به حالت قبل بازنگشت، بلکه سیر صعودی را طی کرد.

دقیقا از همان زمان بود که دو اپراتور بزرگ کشور که در روزهای پاندومی کرونا به شدت همراه مردم بودند، تصمیم گرفتند بسته‌های پرکاربردی که وجود داشت را از روی اپلیکیشن‌های خود حذف کنند، هر چند برخی از آن‌ها هنوز در سایت قابل خریداری هستند اما اکثر مشترکان این دو اپراتور از این ماجرا خبر ندارند.

از روز ۱۴ تیرماه امسال که خرید بسته‌های اینترنت با مشکل رو به رو شد، وزیر ارتباطات، دفتر ریاست جمهوری، سازمان تنظیم مقررات، نمایندگان مجلس و البته مشترکان اپراتورها نسبت به این مساله انتقاد کردند، اما اپراتورها نه تنها جوابیه‌ای برای این کار نداشتند، بلکه به هیچ کدام از اخطارها و ضرب الاجل‌ها توجه نکردند.

فرصت ۲۴ ساعته سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، امروز به پایان رسید. فرصت پرداخت جریمه دو میلیاردی هر کدام از اپراتورها به رگولاتوری نیز فردا به پایان می‌رسد. باید منتظر بود و دید روال قانونی بعدی برای برخورد با تغییری که در بسته‌های اینترنت اپراتورها به وجود آمده است به کجا خواهد رسید.

روال رسیدگی به این تخلف با تمام انتقادهایی که متوجه آن است، با بی‌اعتنایی و عدم پاسخگویی اپراتورها همراه شده است. به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که آیا زور دولتی‌ها به اپراتورها می‌چربد یا باید برای همیشه با بسته‌های مقرون به صرفه اینترنت خداحافظی کرد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار