هشدار هواشناسی نسبت به کاهش دما و وزش باد شدید

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما، وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به کاهش دما و وزش باد شدید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: با نفوذ سامانه بارشی از فردا ( ۱ مردادماه) بارش باران، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان گیلان آغاز می شود. این شرایط جوی تا ظهر پنجشنبه ( ۲ مردادماه) ادامه می یابد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی، بالاآمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید مناطق کوهستانی، احتمال لغزش و رانش زمین، احتمال اصابت صاعقه، خسارت به شالیزارها پیش بینی و به بخش های مختلف کشاورزی، نظیر باغداران، گلخانه داران، مرغ داری ها، پرورش دهندگان ماهی و .... توصیه می شود تا تمهیدات لازم را اتخاذ و نسبت به پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و ترددهای غیر ضروری، عدم توقف و اتراق درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها و لغو فعالیت های کوهنوردی اقدام کنند.

در ادامه این هشدار هواشناسی آماده است: از فردا تا پس فردا (۱تا۲ مردادماه) وزش باد شدید گاهی بین ۳۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت) در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.
در این وضعیت جوی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک، شکسته شدن سرشاخه درختان وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده است: از فردا (۱ مردادماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (۲ مردادماه) مواج و متلاطم شدن دریا در نزدیکی سواحل دریای خزر در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و رسیدن ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر و دورتر از ساحل به ۲.۵ تا ۳.۵ متر پیش‌بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن کشتی‎ها و... وجود دارد بنابراین به کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. طی این مدت شرایط برای شنا مناسب نخواهد بود بنابراین محدود کردن حضور افراد در خط ساحلی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار