اتصال شهرک صنعتی فراشبند به شبکه گاز طبیعی

شیراز(پانا)-مدیر عامل شرکت گاز فارس از اتصال شهرک صنعتی فراشبند به شبکه گاز سراسری خبر داد و گفت این شهرک صنعتی با ۷۰ هکتار مساحت، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی و اشتغال‌زایی بیش از هزار و ۷۰۰ نفر را دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اتصال شهرک صنعتی فراشبند به شبکه گاز طبیعی

غلامعباس حسینی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: اجرای طرح گازرسانی شهرک صنعتی فراشبند با هدف توسعه زیرساخت‌ها و کمک به رشد صنایع در استان فارس انجام شده و زمینه بهره‌مندی واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک از سوخت پاک گاز طبیعی را فراهم کرده است.
به گفته مدیر عامل شرکت گاز فارس تاکنون از ۶۶ شهرک صنعتی در استان ۴۴ شهرک گازدار شده، عملیات گازرسانی به ۷ شهرک صنعتی جهرم، اقلید، سروستان، خرم بید، بیرم، کازرون و سده در دست اجرا و ۱۵ شهرک باقی‌مانده نیز با تلاش‌های انجام‌شده با اولویت صنایع مصرف کننده سوخت مایع در حال بررسی هستند.
او با اشاره به این که شرکت گاز فارس تمام تلاش خود را برای گازرسانی به صنایع براساس مصوبه شورای اقتصاد به کار بسته، افزود: در قالب این طرح و بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد، شرکت ملی گاز ایران می‌تواند زیرساخت گازرسانی واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده اند را به‌صورت رایگان فراهم کند.
برای اجرای این طرح ۴ کیلومتر لوله گذاری به همراه یک ایستگاه حفاظت کاتدی نصب و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.
گازرسانی به مراکز صنعتی ضمن تقویت بخش صنعت و تولید، زمینه را برای جایگزینی سوخت پاک بجای سوخت‌های فسیلی فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار