از بعد از ظهر امروز تا آخر هفته؛

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در انتظارآذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که از روز سه شنبه تا روز جمعه وضعیت جوی ناپایداری در استان حاکم خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در انتظارآذربایجان شرقی

به گزارش شهریار، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان آذربایجان شرقی از بعدازظهر سه شنبه ۳۱ تیر ماه تا روز جمعه ۳ مرداد ماه ناپایدار خواهد بود.

بر این اساس مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

پیرو هشدار جوی (سطح زرد) مورخه ۹۹/۴/۳۰ اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر سه شنبه تا روز جمعه موجب رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد (گاهی تا شدید) و احتمال رخداد گرد و خاک خواهد شد.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه درختان و همچنین آتش سوزی مراتع پیش بینی می شود؛ بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و ضمن توجه به توصیه های زیر، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند:

دوری از درختان پوسیده ، کهنسال و کم دوام

دوری از ساختمان های نیمه کاره و در حالِ ساخت

دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست ؛ نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام ها استفاده می شود ، کولرها و ...

دوری از دکل ها، آنتن های فرستنده ها ، تاسیسات انتقال نیرو ، بنرها ، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و ...

پارک نکردن خودروها در مکان هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام ، دیوار سُست و ... وجود دارد ( به ویژه مکان هایی که در موارد بالا ذکر شد)

عدم صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه

یادآور می شود پرسنل معاونت خدمات شهری و اجرایی و سازمان مدیریت پسماند، مناطق ده گانه و نیروهای عملیات، امداد و نجات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز در آماده باش کامل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار