فولادوند: در فضاهای فنی و هنرستانی تعلیم و تربیت استاد و شاگردی احیا می شود

تهران (پانا) – جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل شد و موضوع برونسپاری و خرید خدمات در هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای به بحث و نظر گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: در فضاهای فنی و هنرستانی تعلیم و تربیت استاد و شاگردی احیا می شود

در این نشست فولادوند با اشاره به تاثیرگذاری خرید خدمات و برونسپاری در آموزش و پرورش از اجرای درست این طرح در آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: طرح خرید خدمات و برونسپاری از بهترین طرح هایی بود که آموزش و پرورش را در کوتاه مدت از بحران ها نجات می داد و در شرایط تحریم که تولید بیشتری باید داشته باشیم نیز کمک بزرگی بود. متاسفانه با این طرح ها کارشناسی برخورد نشده است. برای نتیجه دادن این نوع طرح ها اول باید جمعیت هدف و مجریان به خوبی توجیه شوند.

فولادوند گفت: نقدهای زیادی از بیرون به مدارس غیردولتی وارد می شود و این در حالی است که فقط در شهر تهران حدود220 هزار نفر دانش آموز از دوش شما برداشته اند و خب برخی از این مدارس تخلفاتی دارند که قطعا باید جدی رسیدگی شود. بماند که تا چه اندازه این مدارس شغل ایجاد کرده اند.

وی افزود: در موضوع مدارس فنی و حرفه ای و هنرستان ها باید بدانیم که امکانات مان بسیار محدود است و تجهیزات مان بسیار قدیمی و ضعیف است. اگر ما کارمان را دست سازمان های فنی بدهیم قطعا کارشان از ما تخصصی تر است. ما چند درصد از نیروهای مان را دقیقا ساماندهی می کنیم تا تخصص مرتبط با کاری که در این نوع مدارس دارند داشته باشند؟

فولادوند از مزایای خرید خدمات و برونسپاری در هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای سخن گفت و افزود: به دنبال این انعقاد قراردادها، آشنایی با فرهنگ کار هم داریم و قطعا تخصص های خوبی آموزش می دهند. ما تا زمانی که در کارگاه نرویم نمی توانیم از حذف محفوظات سخن بگوییم و به سمت مهارت محوری برویم. سیستم استاد و شاگردی مهمترین سیستم تعلیم و تربیت بوده که در این فضاهای تخصصی احیا می شود. این بهترین راهکاراست و با وجود حرف و حدیث های بی پشتوانه باید پیگیر خرید آموزش باشیم اما نکته های مهمتری هست که نباید غفلت کنیم. اجرا اگر به بهترین نحو و قانونی ترین روش باشد، مهم است.

وی افزود: در سیستم مدیریت ریسک و صلاح مجموعه را درست تشخیص دادن اهمیت دارد و وقتی جمع تصمیم گرفت اهمیت دارد. باید به دنبال ارتقا آموزشی برویم اما خرید آموزش هم بخشی از روال این کار است چون در مناطق کارشناس ها باید خبره باشند و بدانند چگونه قرارداد می بندند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

فولادوند گفت: ما در کنار این مباحث باید قانونمداری ونظم و انضباط را به بچه ها یاد بدهیم. وقتی پشت کارنامه دانش آموز و کارنامه مالی مدرسه کنار هم ارایه شود واقعا برای دانش آموز الگو می شویم و می داند او هم بزرگ شد باید همینطور شفاف عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار