حجت‌اله براتی :

شهریور و مهر سختی در پیش داریم

کرج (پانا)- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد فرضیه مبتلا نشدن کودکان به کرونا نادرست از آب درآمده و نمونه‌های زیادی از ابتلای کودکان و حتی فوت تعدادی از آنها در کشور گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شهریور و مهر سختی در پیش داریم

به گزارش ایسنا ،حجت‌اله براتی اظهار کرد: تنها راه موثر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در موج دوم شیوع کرونا بیشتر شهرهای کشور از لحاظ تعداد بیماران به مرحله هشدار رسیده، ادامه داد: پرشدن تخت‌های بیمارستانی و خستگی کادر بیمارستان‌ها خدمات رسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه کرونا چهره خود را تغییر داده، توضیح داد: در ابتدای شیوع این ویروس مطرح شد که کودکان و زنان باردار به نوعی نسبت به این بیماری مصون هستند ولی متاسفانه این فرضیه نادرست از آب درآمده و نمونه‌های زیادی از ابتلای کودکان و حتی فوت تعدادی از آنها در کشور گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: بدون شک موج بعدی این بیماری در شهریور و مهر ماه شدیدتر از موج دوم خواهد بود چون کم کم به سمت سردی هوا پیش می‌رویم و تعداد افرادی که به آنفولانزا و سایر بیماران تنفسی مبتلا می‌شوند بیشتر خواهد شد.

براتی در ادامه با گلایه از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی عده‌ای از مردم گفت: با وجود هشدارها و توصیه‌های بهداشتی هنوز مشخص نیست چرا عده‌ای با حضور در مراکز پرتردد و شلوغ از ماسک استفاده نمی‌کنند، بدون دلیل از منزل خارج می‌شوند و سه نفره در صندلی پارک‌ها می‌نشینند و با حضور در مراکز خرید اصلا به رعایت فاصله بهداشتی توجهی نمی‌کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی مثل رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مراکز خرید و ... موضوع را با ۱۴۹۰ در میان بگذارند و با دریافت کد پیگیری منتظر نتیجه گزارش بازرسان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار