مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستای آریان از توابع سروآباد

سنندج(پانا)- کلنگ احداث مدرسه سه کلاسه روستای آریان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با حضور جمعی از مسئولین استانی و محلی بر زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستای آریان از توابع سروآباد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان به نقل از سروآباد، آئین کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستای آریان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش سروآباد، جمعی از خیرین نیک اندیش و اهالی روستا برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم گفت: سه فاکتور اساسی برای پیشرفت دانش آموزان شامل فضا، تجهیزات، برنامه و روش و معلم است که امروز در روستای آریان شاهد احداث یک مدرسه تازه ساخت هستیم.

رشید قربانی افزود: باتوجه به اینکه تنها مدرسه روستای آریان سروآباد در سال ۵۱ احداث شده و نیازمند نوسازی و تجهیز بود با اعلام آمادگی یک خیر تهرانی یک مدرسه سه کلاسه برای دانش آموزان این روستا احداث می شود.

وی یادآور شد: روستای آریان دارای ۵۶ دانش آموز است که ۳۰ دانش اموز در مقطع ابتدایی و ۲۶ دانش اموز نیز در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند و قرار است در این مدرسه جدید دانش آموزان مقطع ابتدایی مشغول تحصیل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: باتوجه به اینکه دانش آموزان این روستا در آینده ممکن است بیشتر شوند از خیر گرامی و اداره کل نوسازی مدارس استان تقاضا داریم که فضای آموزشی جدید این روستا را به گونه ای طراحی کنند که در آینده بتوانیم ظرفیت آموزشی آن را ارتقا دهیم و با مشکل کمبود فضا مواجه نشویم.

وی افزود:‌ هرچند امیدوار هستیم که با افزایش جمعیت روستای آریان و افزایش دانش آموزان این روستا در آینده بتوانیم یک مدرسه دیگر متوسطه اول و دوم مستقل در این روستا نیز ساخته شود.

همچنین نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از حضور کرباسیان خیر تهرانی گفت: مدرسه سازی ذخیره‌ای ارزشمند برای آخرت بوده و باقیات و صالحات برای این خیر گرانقدر است که با این اقدام خود موجب رضایتمندی خالق هستی و مردم روستای آریان شده است.

شیوا قاسمی‌پور افزود:‌ باتوجه به کمبود اعتبارات در بخش دولتی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، احداث مدارس جدید یکی از دغدغه های مسوولان است ولی خیران گرامی با پیشقدم شدن در این حوزه کمک بسیار مهمی به حوزه آموزشی کشور می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم شورای اسلامی اضافه کرد: قرار است این خیر با کمک و همکاری مردم روستای آریان مدرسه را برای اول مهر سال جاری آماده افتتاح کند و دانش آموزان این روستا برای سال تحصیلی جدید در این مدرسه تازه ساخت ادامه تحصیل دهند.

هفت پروژه جدید آموزشی در شهرستان سروآباد فعال است

مدیر اداره آموزش و پرورش سروآباد نیز با تشکر از اعلام آمادگی امیر کرباسیان خیر تهرانی برای احداث این پروژه آموزشی گفت:‌ یکی از مشکلات مهم روستای آریان بحث مدرسه آن بود که مدرسه قبلی آن به دلیل قدمت زیاد نیازمند تعمیر، نوسازی و توسعه بود که خوشبختانه با حضور این خیر گرامی یک مدرسه جدید جایگزین مدرسه قبلی خواهد شد.

دلسوز خالدی افزود: هم اکنون هفت پروژه آموزشی شامل احداث مدرسه ۱۲ کلاسه شهر سروآباد و مدرسه ۱۰ کلاسه شهر هورامان تخت از محل اعتبارات ملی، مدرسه روستاهای آریان، پایگلان و کمالا توسط خیران گرانقدر و مدرسه روستای حسین آباد و رزاب نیز به صورت مشارکتی در این شهرستان فعال هستند که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه ها به اتمام برسند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان سروآباد بیش از هشت هزار دانش آموز در ۱۴۴ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

خیر تهرانی نیز اظهار کرد: این مدرسه را به یاد مادر مرحومم تقدیم مردم روستای آریان خواهم کرد و امیدوارم که دانش آموزان در این مدرسه بتوانند به مدارج عالی تحصیلی دست پیدا کنند و هیچ دانش آموز این روستا از تحصیل باز نماند.

امیر حسین کرباسیان افزود:‌ با توجه به اینکه فهمیدم روستای آریان فقط یک مدرسه دارد و این مدرسه کهنه و قدیمی و وضعیت خوبی ندارد تصمیم گرفتم مدرسه‌ای تازه برای این روستا احداث کنم و با مسوولان استانی و شهرستانی جلساتی را برگزار کردیم و باتوجه به همراهی و همکاری خوب مسوولان و خود مردم این روستا عملیات احداث آن را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در هیچ نقطه ای از کشور منطقه ای به نام محروم وجود نداشته باشد. از همه خیران و توانمندان تقاضا داریم در حد توان خود نسبت به رفع مشکلات آموزشی اقدام کنند تا شاهد محرومیت تحصیل برای هیچ دانش آموزی نباشیم.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار