توصیه‌های سخنگوی شهر تهران به والدین در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در جمع اصحاب رسانه درباره سه موضوع لباس فرم مدارس، پرداخت کمک‌های داوطلبانه به مدارس و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های سخنگوی شهر تهران به والدین در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان

مسعود ثقفی، رئیس روابط عمومی شهر تهران گفت: «زمان دریافت کمک‌های داوطلبانه اکنون نیست و باید سال تحصیلی آغاز شود و بعد برای کمک‌های داوطلبانه اقدام شود. بدیهی است هیچ هزینه دیگری جز کتاب درسی و بیمه نباید از اولیای دانش‌آموزان دریافت شود.»

وی در رابطه با لباس فرم مدارس گفت: «موضوع دیگر لباس فرم مدارس است که بجز پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم که دانش‌آموزی با تغییر مدرسه روبه‌رو هستند و ممکن است مدرسه شرایط پوششی خود را داشته باشد اما نباید به هیچ عنوان دانش‌آموزان را در مدارس ملزم به تهیه لباس فرم کنند این موضوع به‌صورت بخشنامه ابلاغ شده است.»

وی توصیه‌ای به اولیای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی داشت و گفت: «هرچه سریعتر امور مربوط به سنجش و ثبت‌نام دانش‌آموزانشان را انجام دهند و با توجه به اینکه امسال سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز می‌شود با تاخیر در ثبت‌نام روبه‌رو نشوند.»

وی افزود: «اگر این موارد از سوی مدارس رعایت نشده بود اولیا می‌توانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شهر تهران مشکلشان را در میان بگذارند. شماره تماس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهر تهران نیز 88964006 است.»

ثقفی در خصوص هزینه دریافتی از سوی مدارس غیرانتفاعی گفت: «همانطور که قبلا هم اعلام شده به جز مبالغ ثابتی که از سوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شده هیچ مبلغ دیگری را نباید هنگام ثبت‌نام دریافت کنند. بقیه موارد هم بعد از بازگشایی مدارس با اولیا مطرح خواهد شد و هزینه دریافت می‌شود اما تاکید می‌کنم در زمان ثبت‌نام هیچ هزینه‌ای به جز هزینه ثبت‌نام نباید دریافت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار