بررسی تغییرات عجیب سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتری ؛ این صندلی به کسی وفا نکرده است

تهران (پانا)_ در طی یک فصل و در حالی که هنوز پرونده دیدارهای لیگ برتر نوزدهم بسته نشده است، 37 بار سرمربی تیم‌های لیگ برتری تغییر کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تغییرات عجیب سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتری ؛ این صندلی به کسی وفا نکرده است

هنوز لیگ برتر نوزدهم به پایان نرسیده است و پرونده این فصل به صورت کامل بسته نشده اما همچنان جابجایی‌های عجیب در تیم‌های ادامه دارد و در همین هفته‌های پایانی هم اخباری مبنی بر انتخاب سرمربی جدید در برخی تیم‌های به گوش می‌رسد، اخباری که بعضی از آنها به حدی حیرت‌آور است که در فوتبال جهان به ندرت مشابه آن دیده می‌شود. برای مثال به این جابجایی دقت کنید: « پس از اعلام رای کمیته انضباطی برای تکرار دیدار پارس جنوبی جم و استقلال تهران، هومن افاضلی در اعتراض به حکم کمیته انضباطی از سمت خود استعفا کرد اما در حرکتی عجیب چند ساعت بعد هدایت ماشین‌سازی تبریز را بر عهده گرفت! »

37 تغییر در یک فصل

در این فصل لیگ برتر، نیمکت تیم‌های 37 بار با تغییر سرمربی روبرو شده است که رکورددار این تغییرات شاهین بوشهر است که 5 بار سرمربی این تیم در طول این فصل تغییر کرده و حاصل تمام این تغییرات حضور این تیم در انتهای جدول بوده است. پس از شاهین، دومین تیمی که بیشترین تغییر را داشته ماشین‌سازی تبریز است که 4 بار دچار تغییر و تحول در نیمکت شده و 4 سرمربی مختلف را روی نیمکت خود دیده است.

تیم‌‌های بدون تغییر

اما در بین این تغییرات، چهار تیم بوده‌اند که نیمکت خود را دچار تغییر و تحول نکرده‌اند که البته از بین این تیم‌ها، تا به امروز فقط یک تیم به هدف رویایی خود رسیده و سایر تیم‌ها از هدف خود دور هستند. سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان و سایپا تهران تیم‌هایی هستند که سرمربی هفته اول همچنان روی نیمکت آنها حضور دارند که از بین آنها این روزها تنها وضعیت فولاد خوزستان خوب است اما سپاهان و سایپا اوضاعی بحرانی را سپری می‌کنند. نفت مسجد سلیمان هم از بقا در لیگ برتر راضی به نظر می‌رسد و نمره قابل قبولی به مهدی تارتار رسیده است.

چرخش مربی‌ها

اما در بین این 37 تغییر، 5 مربی برای دو بار حکم سرمربیگری‌شان صادر شده است که به عبارتند از: « یحیی گل محمدی، عبدالله ویسی، محمدرضا مهاجری، هومن افاضلی و مهرداد کریمیان» . البته در بین این چهار سرمربی، مهرداد کریمیان تکرار حکم سرمربیگری‌اش مربوط به شاهین بوشهر است و او بر خلاف سه سرمربی دیگر به تیم جدید نرفته است.

استقلال عجیب‌ترین تیم سال

پس از جدا شدن آندره‌آ استراماچونی از استقلال تهران، این تیم شاهد یکی از عجیب‌ترین موارد فوتبال حرفه‌ای بود. در حالی که روی نیمکت آبی‌ها تنها مربی دروازه‌بان و سرپرست تیم حضور داشت، استقلال در 3 بازی با سرمربیگری وریا غفوری به زمین رفت تا آبی‌ها تجربه سرمربی بازیکن را هم پیدا کنند.

لیست سرمربی تیم‌ها تا هفته پانزدهم به ترتیب تعداد تغییرات

شاهین بوشهر» عبدالله ویسی، مهرداد کریمیان، میشو کریستوویچ، مهرداد کریمیان، مهدی پاشازاده

ماشین‌سازی تبریز » رسول خطیبی، احد شیخ لاری، محمدرضا مهاجری، هومن افاضلی

شهر خودرو مشهد » یحیی گل محمدی، مجتبی سرآسیابی، استفانو کوزین، سهراب بختیاری‌زاده

پارس جنوبی جم » فراز کمالوند، هومن افاضلی، سیروس پورموسوی

ذوب آهن اصفهان » علیرضا منصوریان، میودراگ رادوولوویچ، لوکا بوناچیچ

پرسپولیس» گابریل کالدرون، یحیی گل محمدی

استقلال تهران » آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی

تراکتور تبریز » مصطفی دنیزلی، ساکت الهامی

صنعت نفت آبادان » دراگان اسکووچیچ، بهنام سراج

نساجی قائمشهر » محمدرضا مهاجری، محمد فکری

پیکان تهران » حسین فرکی، عبدالله ویسی

گل گهر سیرجان » وینگو بگوویچ، مجید جلالی

سپاهان اصفهان » امیر قلعه‌نویی

فولاد خوزستان » جواد نکونام

نفت مسجد سلیمان » مهدی تارتار

سایپا تهران » ابراهیم صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار