تحقق اهداف سند تحول با تقویت انجمن اولیا و مربیان

مشارکت خانواده درامور مدرسه راهکارتوسعه آموزش است

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد انجمن اولیا و مربیان می‌تواند در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و به آرامش در نظام مدرسه، افزایش سطح رضایت مندی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین کمک کند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف سند تحول با تقویت انجمن اولیا و مربیان

محمد علی واقعی در حاشیه گردهمایی کارشناسان انجمن های اولیا و مربیان استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ تصریح کرد: بی شک با مستحکم شدن جایگاه انجمن اولیا و مربیان در فرایند تعلیم و تربیت شاهد رشد روزافزون شاخص های استان در 6 ساحت سند تحول خواهیم بود.
او، بر ارائه راهکارها و برنامه های دقیق و اثر بخش جهت تقویت ارتباط با اولیا در این حوزه تأکید کرد و ادامه داد: اولیای دانش آموزان در بسیاری موارد می‌توانند مسیر را تسهیل کنند، بنابراین باید بستری فراهم شود که اولیا راحت با مدرسه ارتباط برقرار کرده و نقطه نظرات خود را ارائه دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ انجمن اولیا و مربیان را بازوی قدرتمند آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: مشارکت خانواده در امور مدرسه راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی بوده و رسالت انجمن اولیا و مربیان در این راستا فراهم کردن بستر این مشارکت است.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین بر نقش پررنگ خانواده‌ها در سطوح مختلف، عنوان کرد: جلب مشارکت خانواده ها در تمام تصمیم گیری های آموزشی و پرورشی و همراهی بیشتر آنها با برنامه های مدرسه؛ باید اولویت اصلی ما در این حوزه باشد.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی ماموریت اصلی انجمن اولیا و مربیان را نزدیکی خانه و مدرسه دانست و ابراز کرد: مشارکت خانواده در امور مدرسه برای تحقق عدالت آموزشی است، بنابراین برای دستیابی به این مهم باید زمینه و بستری فراهم شود تا انجمن اولیا و مربیان در کنار مدیر و اولیای مدرسه فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان را پیش ببرند.
او یادآور شد: مشارکت اولیای دانش آموزان نباید فقط در بحث مالی باشد، بلکه خانواده‌ها برای مشارکت کیفی و اثر بخش در امور مدرسه آگاهی‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند نسبت به مسائل مدرسه حساس شده و مطالبه گر باشند.
واقعی، بیان این مطلب که بیان دغدغه‌ها و مشکلات آموزش و پرورش از زبان اولیا و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بیان این موضوع‌ها از سوی یک نهاد دولتی دارد، تشریح کرد: اولیا مشتریان آموزش و پرورش هستند و باید در بحث کتب درسی، معلمان سایر برنامه‌های مدرسه درخواست‌های خود را اعلام کرده و در راستای مشارکت، آگاهی آنان ارتقا پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار