معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

تربیت نیروی انسانی توانمند و کار آفرین از اهداف برنامه ششم توسعه است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد تربیت نیروی انسانی توانمند، متخصص و کار آفرین از اهداف برنامه ششم توسعه در راس برنامه های اجرایی استان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی توانمند و کار آفرین از اهداف برنامه ششم توسعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، «مهین منافی» در جلسه کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی استان با موضوع هماهنگی برنامه توسعه سنواتی آموزشهای فنی و حرفه ای و کارودانش ضمن تشریح اهداف برنامه اظهار کرد: فراهم کردن زیر ساخت های توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش جهت رسیدن به جامعه ای خود کفا، کار آفرین و خلاق از ضروریات قابل توجه استان است.

وی افزود: برای رسیدن به آمایش سرزمین وتوسعه پایدار با توجه به سند چشم انداز جمهوری اسلامی درافق 1404 باید زمینه اجتماعی فرهنگی واعتباری لازم فراهم باشد و می طلبد در این راستا با توجه به تاکیدات مقام معظم و ریاست محترم جمهور مبنی بر توسعه آموزش های مهارت محور علاوه بر فعالیت و مشارکت جدی تمام ارکان آموزش وپرورش از ظرفیت سازمانها، نهادها، بنگاه های تولیدی واحدهای صنفی نیز در سطوح گسترده استفاده شود.

منافی گفت: تاسیس و توسعه و تجهیز هنرستانها تشکیل هنرستان های جوار کارگاه های تولیدی دستگاه ها و موسسات دولتی و غیر دولتی سمپاد مهارتی هنرستانهای نمونه دولتی از برنامه های اجرایی این شیوه نامه است که ره آورد آن در صورت اجرای صحیح و جلب مشارکت کلیه ارکان استان بهبود وضعیت اشتغال استان مهارت افزایی و ارتقاء دانش مهارتی پایین آمدن نرخ بیکاری خواهد بود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که رشد اقتصادی شتابان و پایدار واشتغال زا را می طلبد، بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان جهت تحقق برنامه الزامی است.

منافی افزود: برای راهبردی کردن این برنامه در مرحله بعدی استمداد از مقام عالی استان و طرح در شورای آموزش و پرورش استان جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت سازمانها و نهادهای مرتبط با برنامه در سطح استان است.

وی با تاکید بر اینکه باید علاوه بر اعتبارات تخصیصی وزارتی جهت توسعه و تجهیز هنرستانها جذب اعتبارات استانی در دستور کار قرار گیرد؛ افزود: نقش مشاوران در هدایت دانش آموزان در دوره متوسطه اول و آموزش یک مهارت در سطح آموزش ابتدایی توجیه و روشنگری اولیا و معرفی مشاغل و حرف و استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان کار گشاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار