رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر:

دفن اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهر بوشهر انجام می‌شود

بوشهر(پانا)_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت شستشو، گندزدایی و دفن می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دفن اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهر بوشهر انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حسن فخرایی گفت: اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت شستشو، گندزدایی و دفن می‌شوند.
حسن فخرایی اظهار کرد: شستشو و دفن متوفیان به عهده کارکنان آرامستان (شهرداری) بوده و با استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک، لباس ضد آب، چکمه، عینک یا شیلد تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول گفت : ازجمله مواردی که در طی نظارت بهداشتی بر دفن اجساد کرونایی موردتوجه قرار می‌گیرد حفر قبر حداقل به عمق ۲ متر بوده که بایستی کف قبر با پودر آهک پوشانده شود و حتماً بر روی اجساد مجدداً مقداری آهک ریخته می‌شود.
فخرایی اضافه کرد: همچنین ضروری است مراسم تشییع با حداقل جمعیت برگزار شود و از انتقال میت به مساجد، اماکن متبرکه و منازل خودداری شود.
او گفت : تمامی اجساد در شهر محل دفن، غسل و گندزدایی می‌شوند و پس‌ازآن با رعایت پروتکل بهداشتی جهت دفن به آرامستان موردنظر توسط آمبولانس حمل جسد منتقل می‌شوند.
مهندس فخرایی تأکید کرد: به بازماندگان تأکید می‌گردد در صورت دارا بودن علائم ازجمله تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و گلو درد، نارسایی تنفسی و تنگی نفس و علائم گوارشی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: اجساد افراد مبتلا به کرونا در آرامستان‌هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دفن می‌شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار