دیرعامل سازمان آتش نشانی شهر گلستان:

ثبت بیش از 1000 مزاحمت تلفنی با آتش نشانی در یک ماه

بهارستان(پانا)- نبود کمربندی در شهرستان بهارستان باعث شده تا ماموریت های سازمانی با مشکل مواجه شود اما با توجه به موقعیت مناسب ایستگاه های ما سبب شده تا این نقطه ضعف ها را تا حدودی جبران کنیم.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از 1000 مزاحمت تلفنی با آتش نشانی در یک ماه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر گلستان گفت: با توجه به بافت قدیمی برخی از محله‌های شهر گلستان ماموریت های سازمان آتش نشانی را مختل کرده و برخی از تجهیزات مناسب موقعیتی شهری نیست و لازم است تا امکانات آتش نشانی همسو با موقعیت شهری تجهیز شود. در شهر گلستان 5 ایستگاه فعال وجود دارد که نسبت به جمعیت شهری پاسخگو نیاز شهروندان است و تا حدودی به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده ایم.

سلگی نیاز اساسی شهر را افزایش تجهیزات آتش نشانی دانست و گفت: یکی از نیاز های اساسی شهر گلستان وجود دستگاه اسنوکر است اما با توجه به هزینه بالا این تجهیزات،افزایش قیمت دلار و بودجه محدود سازمان آتش نشانی تجهیز این امکانات برای ما مقدور نبوده اما با پیگیری صورت گرفته و همکاری شهرداری در تلاشیم تا این کمبودها را جبران کنیم.

محمد سلگی ادامه داد: یکی از دغدغه های اساسی ما افزایش ایمنی شهری است که با اقدامات صورت گرفته و همکاری شهرداری شهر گلستان آتش نشانی به تجهیزات CBRN مجهز شد که از امکانات ویژه ای از جمله دستگاه تب سنج،حسگرهای شناسایی علائم هوشیاری ،چادر ایزوله و... برخوردار است.

او گفت: ماهیانه 150 تا 180 تماس منجر به ماموریت داریم و در سال این رقم به به 2000 مورد می رسد که در ماه بین 3 الی 4 مورد آن خارج از حریم است .در سال جاری با توجه به آتش سوزی های زمین های کشاورزی درصد ماموریت های ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سلگی در پایان ضمن گلایه از شهروندان گفت: با وجود فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته اما همچنان شاهد مزاحمت های تلفنی از سوی شهروندان هستیم و ماهیانه بیش از 500 مورد مزاحمت تلفنی در مرکز پیام ثبت می شود لذا عاجزانه از شهروندان خواهش می کنیم تا از چنین مزاحمت هایی پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار