بیانیه شورای عالی قضایی عراق درباره جزئیات دیدار با ظریف

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی قضایی عراق تاکید کرد که به همراه وزیر خارجه ایران اقدامات بغداد در زمینه پرونده جنایت ترور فرماندهان مقاومت در فرودگاه بین‌المللی بغداد را بررسی کرده­‌اند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای عالی قضایی عراق درباره جزئیات دیدار با ظریف

به گزارش سومریه نیوز، «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز -دوشنبه- اعلام کرد که در دیدار روز گذشته با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در بغداد اقدامات کشور عراق در زمینه پرونده جنایت ترور شهیدان «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده حشدالشعبی در فرودگاه بین‌المللی بغداد را بررسی کرده­ است.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است: «ظریف از این شورا برای آگاهی از اقدامات قضایی عراق درباره تحقیقی در جنایت فرودگاه بغداد که منجر به شهادت برخی از شهروندان عراقی و ایرانی شد، بازدید کرد.»

در ادامه تاکید شده است که این دیدار در پی گزارش «اگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌­های خودسرانه در ششم جولای مبنی بر نقض قانون بین‌المللی در این جنایت صورت گرفته است.

این بیانیه می­‌افزاید: «زیدان برای هیئت ایرانی توضیح داد که شورای عالی قضایی عراق این حادثه را یک جنایت کیفری می‌داند و تحقیق درباره آن بر اساس قانون اصول محاکمه‌­های کیفری عراق ادامه دارد به ویژه اینکه شهید مهندس سمت رسمی در کشور عراق داشته و معاون رئیس یک نهاد رسمی در کشور بوده است.»

زیدان در ادامه افزود که به ظریف و هیئت همراه پیشنهاد داده است که برای پیگیری این پرونده به نهادهای بین‌المللی مرتبط با هماهنگی طرف‌های متخصص در هر دو کشور در دو سطح قضایی و دولتی شکایت شود.

وی تاکید کرد که پیش از این در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضائیه ایران موضوع پرونده جنایت فرودگاه بغداد را بررسی کرده و دو طرف دیدگاه‌های قضایی خود را در خصوص این اقدامات ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار