کیوسک‌های شهری تهران ساماندهی می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کیوسک‌های شهری تهران ساماندهی می‌شوند

کیوسک‌های شهر تهران دارای زوایای پیدا و پنهانی بوده که بر روی عملکرد شهر و شهروندان تاثیر گذار است. جلب مخاطب حداکثری رسانه‌های دیجیتال فعالیت کیوسک‌های مطبوعاتی را با مشکلاتی روبرو کرده است از این رو سال‌هاست که فعالیت کیوسکداران بدون پشتوانه قانونی و بی‌توجه به فرم کالبدی کیوسک‌ها تغییر کرده است. مشکلات حقوقی عدیده، آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز، نبود برنامه اقتصادی مناسب و همینطور عدم طراحی معماری متناسب با فعالیت کیوسک‌ها و اقلیم تهران، نشان می‌دهد که به منظور ساماندهی کیوسک‌ها در تهران می‌باست نگاهی همه جانبه به این مقوله داشت.

از این رو علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با بیان این مطلب درباره موضوع فوق گفت: دکه‌های مطبوعاتی در سال‌های گذشته با ظاهر فعلی طراحی شدند و نیاز آن زمان را پاسخ می دادند اما با تغییر نیازهای مردم به ویژه عرضه مطبوعات به شیوه مجازی دیگر نیازمندی‌ها از مدل عرضه مطبوعات کاغذی در این اماکن تغییر کرده و بنابراین باید ماهیت بهره برداری از آن‌ها هم تغییر و به سمتی حرکت کند که کاربری چند منظوره داشته باشند.

اکنون شهرداری تهران با هماهنگی میان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و سازمان زیباسازی شهر تهران، از طریق وبسایت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی فراخوانی جهت مطالعات و طراحی کیوسک‌های نوین هوشمند شهری برگزار کرده است که باید در انتظار نتایج اقدامات شهرداری تهران در زمینه ساماندهی کیوسک‌های پایتخت نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار