درآمد هزار میلیارد دلاری با افزایش ۱۰ درصدی در آزادگان جنوبی

تهران (پانا) - وزیر نفت می‌گوید با افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت در میدان مشترک آزادگان جنوبی، تولید از این میدان ۲.۷ میلیارد بشکه و درآمد بیش از هزار میلیارد دلار بالا می رود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
درآمد هزار میلیارد دلاری با افزایش ۱۰ درصدی در آزادگان جنوبی

بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی با اشاره به اینکه این محدوده میدان رزم برادران و فرزندان بزرگ ملت ایران بوده و برای همه ملت ایران خاطره انگیز است، ادامه داد: اکنون ما جای پای شهیدان می‌گذاریم.

وی افزود: به برکت آن خون‌ها است که می‌توانیم بر منابع خود در مناطق مرزی حاکمیت داشته باشیم و باید در این زمینه به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: ایران از تولید ۷۰ هزار بشکه نفت در غرب کارون به ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه دست یافته است.

وزیر نفت اضافه کرد: شاخص فعالیت در میادین مشترک را باید در غرب کارون و پارس جنوبی ببینیم. البته در سایر میادین مشترک نیز اقدام شده و تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد.

وی به موضوع افزایش ضریب بازیافت از میادین نفتی اشاره کرد و افزود: باید از این ثروت درست استفاده کنیم و ثروت ملت هدر نرود.

به گفته زنگنه به همان میزان که به میادین مشترک حساس هستیم باید به ضریب بازیافت نیز حساس باشیم.

وزیر نفت اضافه کرد: ۲۷ میلیارد بشکه نفت درجا در میدان مشترک آزادگان جنوبی وجود دارد، اما حداکثر برداشت ما کمتر از ۱.۵ میلیارد بشکه است.

وی ضمن تاکید بر اینکه می‌توانیم ۶ درصد ضریب بازیافت در این میدان را به ۱۶ درصد افزایش دهیم، گفت: این به معنای افزایش ۲.۷ میلیارد بشکه تولید نفت از آزادگان جنوبی است و بالای هزار میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می‌کند.

زنگنه تاکید کرد: تا زمانی که در نفت حضور داشته باشم از افزایش ضریب بازیافت کوتاه نمی‌آیم زیرا این ثروت کشور است.

وی تصریح کرد: در توسعه فرزاد B قرارداد مشارکت در تولید با هندی‌ها وجود نداشته و چنانچه من قرارداد مشارکت در تولید ببندم در مجلس باید پاسخگو باشم.

وزیر نفت با بیان اینکه موضوعاتی مطرح می‌شود که حتی یک ورق کاغذ برای اثبات ادعا وجود ندارد، افزود: به هیچ کشور خارجی علاقه ویژه‌ای ندارم و چنانچه با طرف‌های خارجی صحبت می‌کنم به دلیل منافع ملت ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار