کرونا حریف پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی نشد

دشتستان(پانا)_رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از ترخیص پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی مبتلا به بیماری کرونا پس از بهبودی، از بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کرونا حریف پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی نشد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ماریا خویش دوست اظهار کرد : بیمار ۹۷ ساله از توابع بخش مرکزی دشتستان، پس از ده روز بستری در بیمارستان شهید گنجی برازجان، با امید و روحیه بالا و تلاش‌های جهادی مدافعان سلامت کرونا را شکست داد و با بهبودی از بیمارستان ترخیص شد.
پزشک متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی تمام وقت بیمارستان شهید گنجی برازجان در این خصوص گفت: مسن‌ترین فرد کرونایی شهرستان دشتستان تاکنون مرد ۹۷ ساله بوده‌اند که با گرفتن خدمات بالینی و درمان‌های به‌موقع در طی ۱۰ روز بستری در بخش بیماری‌های تنفسی، این بیماری را شکست داد و هم‌اکنون جهت سپری کردن دوران نقاهت در منزل تحت مراقبت و پیگیری هستند.
حسن شفیعی افزود: این بیمار دارای بیماری‌های زمینه‌ای که از بیماری‌های پرخطر برای افراد سالمند محسوب می‌شود و با وجود داشتن این بیماری‌ها پس از هشت روز بستری در بخش مراقبت از بیماران کرونایی با توجه به روحیه بالایی که داشت، توانست این بیماری را شکست دهند و با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شوند.
شفیعی تصریح کرد: افراد مسن دارای بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ریوی، دیابت، سرطان و فشارخون بالا در معرض خطر جدی‌تر بیماری کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار دارند و با افزایش سن شاهد شیوع بیشتر بیماری‌های مزمن غیر واگیر هستیم و این بیماری‌ها به نوبه خود منجر به کاهش قدرت سیستم ایمنی سالمندان می‌شود.
متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان خاطرنشان کرد: شست و شوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه، پرهیز از لمس سطوح در مکان‌های عمومی، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت آن دسته از رفتارهای بهداشتی است که برای عموم جامعه و در هر گروه سنی توصیه‌شده و انجام آن برای پیشگیری از کرونا الزامی است.
وی تصریح کرد: باید ضدعفونی عصا، عینک و سمعک به عنوان پرکاربردترین وسایل کمکی در سالمندان را به صورت ویژه‌ای موردتوجه قرار داده شود.
بیمار ۹۷ ساله دشتستانی شرح بیماری خود را چنین بیان می‌کند: چندین روز قبل از شروع علائم دچار خستگی شده بودم و احساس می‌کردم مثل همیشه نیستم و دو روز بعد دچار بی‌حالی و کرختی در پاهایم شدم، به طوری که قادر به راه رفتن نبودم.
روزهای بعد دچار تب و سرگیجه و کم‌کم دچار سنگینی در قفسه سینه و سپس سرفه‌های پراکنده شدم.
بیات که به زیبایی ماجرای مبتلا شدنش به بیماری کرونا را شرح می‌داد، گفت: وقتی سرفه می‌کردم احساس سنگینی در قفسه سینه و مشکل در حالت دم داشتم و دچار تعریق و تب مکرر می‌شدم.
وی افزود: تقریباً چهار روز بعد از بروز علائم با اصرار خانواده‌ام به مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونتم مراجعه و پس از بررسی به بیمارستان ارجاع داده شدم که با توجه به وضعیتم، بلافاصله توسط کادر درمان در بخش بیماران تنفسی بستری شدم.
این سالمند بزرگوار از تلاش پرستاران و پزشکان اورژانس تنفسی و بخش تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان، تشکر و آن‌ها را نجات‌بخش زندگی خود می‌داند.
وی در ادامه به سالمندان توصیه کرد: این بیماری را جدی بگیرند و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند و با رعایت بهداشت فردی از این بیماری پیشگیری نمایند و در صورتی که دچار علائم بیماری شدند، در همان روزهای اول بیماری به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه کنند تا بتوانند با درمان به‌موقع و یاری خداوند این بیماری را شکست دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار