دام مردمعتاد برای آگهی‌دهندگان اجناس دست دوم در فضای مجازی

تهران (پانا) - فردی که اموال آگهی شده شهروندان برای فروش در فضای مجازی را سرقت کرده بود، دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دام مردمعتاد برای آگهی‌دهندگان اجناس دست دوم در فضای مجازی

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، مدتی قبل زن جوانی با مراجعه به کلانتری تهران نو از سرقت خودروی پژو ۲۰۶ متعلق به خودش از سوی فردی که خود را خریدار خودرو اعلام کرده بود، خبر داد. در همین راستا نیز پرونده اولیه برای شکایت این زن تشکیل شد و شاکی با دستور قضایی به پلیس آگاهی هدایت شد.

با حضور شاکی در مقر پلیس آگاهی او به ماموران گفت: چهارم خرداد ماه خودرو پژو ۲۰۶ خود را برای فروش در فضای مجازی آگهی کردم که مدتی بعد فردی به نام مجید با من تماس گرفته و پس از گفت و گو برای بازدید خودرو قرار گذاشتیم. حدود ساعت ۹ شب این فرد با یک دستگاه خودروی پراید به آدرس من آمد و پس از بازدید به بهانه تست کردن خودرو را روشن کرده و با خودرو محل را ترک کرد. با توجه به اینکه او خودرو پرایدش را همانجا گذاشته بود تصور کردم که اون بازخواهد گشت، اما دقایقی بعد مطمئن شدم که او خودرویم را سرقت کرده است.

شاکی شماره پلاک خودرو پراید را در اختیار ماموران قرار داد و آنان با استعلام شماره پلاک خودرو، مالک آن را شناسایی کرده و به مقر پلیس دعوت کردند که این فرد با حضور در مقر انتظامی به ماموران گفت که حدود یکسال پیش خودرویش را به فردی ساکن پرندک با هویت معلوم فروخته است.

در ادامه با شناسایی متهم و مخفیگاهش، او چندین بار از سوی ماموران به مقر انتطامی احضار شد، اما او هربار از حضور سرباز زد تا اینکه با هماهنگی مقام قضایی این فرد در عملیاتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. با انتقال متهم، او تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ماموران گفت: حدود دو ماه پیش برای مصرف مواد مخدر به پارکی در نزدیکی محل سکونتم رفتم و در آنجا با فردی به نام مجید آشنا شدم . با هم مواد کشیدیم و در این حین او خودرویم را از من امانت گرفت، اما تا کنون خودرو را به من پس نداده است.

با کسب این اطلاعات محل سکونت مجید در رباط کریم شناسایی شد و ماموران با اخذ مجوز از مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کرده و در همانجا خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی متعلق به شاکی را نیز کشف کردند. با انتقال مجید به مقر پلیس آگاهی او تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به هفت فقره سرقت از شهروندانی که کالا و اجناس دست دوم خود را برای فروش در فضای مجازی آگهی کرده بودند، اعتراف کرد.

این فرد همچنین مالخر اموال سرقتی اش را نیز معرفی کرد که این فرد نیز دستگیر شد و در بازرسی از محل دستگیریاش تعدادی از اموال سرقتی شامل شش دستگاه تلویزیون ال ای دی، پنج دستگاه پلی استیشن و لوازم و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید خبر اعلام کرد که با دستور قضایی اموال کشف شده تحویل مالباختگان شد و هر دو متهم نیز با رای مقام قضایی روانه زندان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار