بیانیه شورای عالی قضایی عراق درباره پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

تهران (پانا) - شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای به ذکر آخرین اقدامات در خصوص پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای عالی قضایی عراق درباره پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

شورای عالی قضایی عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای به ذکر آخرین مراحل بررسی ترور شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و اعلام کرد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. به نوشته وبگاه الفرات نیوز، بیانیه شورای عالی قضایی عراق در پاسخ به مقاله روزنامه الزمان با عنوان «جدیت شکایت در ترور المهندس» صادر شده و در آن آمده است که تحقیقات درخصوص حادثه فرودگاه بغداد از لحظات ابتدایی بر این پایه که این جنایت در خاک عراق رخ داده و بخشی از قربانیان عراقی هستند، آغاز شد.

این نهاد قضایی عراقی افزود: «تحقیقات طبق قانون محاکمات جزایی عراق و با مراعات همه جوانب و بررسی محل حادثه در حال انجام است. همچنین سخنان نماینده قانونی سفارت جمهوری اسلامی ایران از آن‌جایی که تعدادی از قربانیان ایرانی بودند نیز شنیده شد.»

در پایان این بیانیه آمده است که از وزارت خارجه و دبیرخانه شورای وزیران نیز درخواست ارائه اطلاعات مربوط به این ترور شده است و تحقیقات طبق قوانین قضایی عراق ادامه دارد.

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابومهدی المهندس» را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار