دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شما غیرت ایرانیان را فریاد زدید

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شما غیرت ایرانیان را فریاد زدید

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم عارفه طائی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان اصفهان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام قهرمان. سلام سردار دل‌ها. سلام کسی که عمرش و جوانی‌اش را پای ما گذاشت. به چه دلیل سردار عزیز؟ جوابش را می‌دانم ولی نمی‌توانم بگویم، چون اگر بگویم گریه امانم نمی‌دهد. تا طلوع خورشید بیدار می‌ماندم و با خودم می‌گویم شهدا شرمنده‌ام آیا میدانی که چقدر دوست دارم مانند شما باشم و بتوانم استوار در مقابل دشمنان بایستم و محکم سخن بگویم. گام‌هایم محکم و سخنم برای دشمن کوبنده باشد. زندگی‌ام باسخاوت و پایان عمرم با شهادت باشد.

نگاهت لرزه به اندام دشمن می‌انداخت. ای‌کاش من هم مانند شما قلبی آرام و مطمئن داشته باشم. حال که نیستی تازه می‌فهمم که چه شب‌ها تو ناآرام بودی تا ما آرام و راحت باشیم. کمکم کن تا بتوانم راهت را ادامه دهم. با «حجابم، عصمت و شرم و حیا» من هم می‌خواهم مانند شما باشم و رودررو با دشمن بجنگم و از پشت نشانه نگیرم من مانند دشمنان نامرد شما نیستم! یک جمله است که به تمام جهان می‌خواهم بگویم شما سال‌ها رودررو با دشمن جنگیدید و دشمن چقدر از شما می‌ترسید که شمارا از پشت نشانه رفت. آیا این نامردی نیست. من دوست دارم مانند شما باشم به مردم کشورم خدمت کنم. مطمئن باش من راهت را ادامه می‌دهم حتی اگر پای جانم در وسط باشد.

چه کسی می‌تواند جز شما پدر یتیمان مدافع حرم باشد؟ مانند یک پدر بچه‌ها را در آغوش می‌گرفتید و دست نوازش بر سرشان می‌کشیدید. از جنگ تا زلزله تا سیلاب میان مردم بودید. زندگی ساده و درعین‌حال گرم و صمیمی! در یک معنا یک انسان و مرد بودید. شما غیرت ایرانیان را فریاد زدید. دوست دارم، خداوند مانند شما قلبی مهربان و گام‌هایی محکم و زندگی‌ای ساده و خشم در برابر دشمنان و دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی را به من اعطا کند. لعنت بر دشمنانتان که آزادی قدس شریف ناتمام ماند. ما شهامت و شهادت در راه خدا را از بزرگ‌ترها شنیده‌ایم ولی 13 دی‌ماه 98 این صحبت‌ها را با چشم و گوشم دیده و شنیدیم. کاش من هم همانند شما باشم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار