شکست کرونامستلزم توسعه زیر ساخت های پدافند غیرعامل

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوع کرونا آزمونی برای دستگاه‌ تعلیم و تربیت بود، عنوان کرد شکست کرونا مستلزم فرهنگ سازی، رعایت پروتکل ها و آشنایی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان با قواعد و زیرساخت های پدافند غیر عامل است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شکست کرونامستلزم توسعه زیر ساخت های پدافند غیرعامل

محمد علی واقعی؛ صبح امروز، با تأکید بر اولویت‌بندی تهدیدهای احتمالی و مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر آن، اظهار کرد: امروز تصور عمومی درباره پدافند غیرعامل اصلاح شده است و مردم دریافته‌اند که این موضوع همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را شامل می‌شود.

او، با بیان این که اثربخشی اقدامات انجام‌شده ستاد پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش خوب است، عنوان کرد: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای حیاتی نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های مهارت آموزی و آگاهی بخش علاوه بر ارتقای توانمندی های دانش آموزان، نقش بی بدیلی در حوزه پدافندی نیز دارد.

رئیس کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در منابع و اصلاح الگوی مصرف انرژی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش، مطرح کرد: لازم است در حوزه مدیریت منابع و انرژی، با مشارکت معلمین، مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آنها با تهیه و تدوین طرحی جامع در صیانت از منابع انرژی استانمان بیش از پیش سهیم باشیم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی کارگروه‌ تخصصی کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش نسبت به پیشگیری از تهدیدهای احتمالی در حوزه‌های مختلف، ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه به مراتب کم‌هزینه‌تر از اقدامات مقابله‌ای است و اگر بتوانیم در زمان مناسب برای ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات هزینه کنیم، جلوی هزینه‌های غیرضروری در مواقع بحرانی گرفته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ شبکه شاد را تضمین کننده سلامت و امنیت اخلاقی دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: امروز در یک جنگ سایبری با دشمنان قرار داریم و برای تأمین امنیت این فضا، رصد مستمر و دائمی زیرساخت‌های سایبری ضروری است.

واقعی با بیان اینکه باید به زندگی با کرونا عادت کنیم، افزود: وضعیت کنترل و مدیریت این بیماری نگران‌کننده نیست، اما آن‌چه باعث نگرانی می‌شود تبعات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی آن است که باید برای مدیریت آنها به ویژه در فصل بازگشایی مدارس تدابیر جدی اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار