رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح کرد

انتقاد به معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده 100

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده 100 برای تسریع در بررسی پرونده‌های مراجعان انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد به معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده 100

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود گفت: ابتدا برای سهیل گوهری عزیز که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد از خداوند متعال طلب مغفرت کرده و برای همسر و خانواده‌اش طلب صبر و شکیبایی و برای همه بیماران به ویژه بیماران کرونایی آروزی سلامتی و بهبودی کامل دارم.

او ادامه داد: تذکر من درباره حضور نداشتن نماینده دادگستری در برخی از شعب کمیسیون‌های ماده 100 است. مطابق تبصره 1 ذیل ماده صد قانون شهرداری‌ها، اعضای کمیسیون‌ها وشعب مختلف ماده صد مرکب از قضات دادگستری،شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند و قانون گذار مدت محدود ده روز را برای ذی نفع جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیونها نیز باید پس از آن ظرف یک ماه تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیونها صادرکنند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 در تعدادی از شعب کمیسیون ماده صد به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماهها به تاخیر افتاده است که لازم است در راستای اعمال ضوابط و همچنین رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده ها تسریع شود.

نوری با بیان اینکه در برخی از کمیسیون‌ها 4ماه است که قاضی حضور ندارد و بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها باقی مانده است، اظهار کرد: از این رو از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار دارد نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستر ی در کمیسیون های ماده صد اهتمام لازم را معمول نماید تا عقب ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذی نفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار