کسب رتبه نخست کشوری دانش آموزان و فرهنگیان فارس در بیستمین جشنواره پرسش مهر

شیراز(پانا)-رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش ‌و پرورش فارس از درخشش و موفقیت دانش‌آموزان و فرهنگیان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در سطح کشور خبر داد و گفت در بیستمین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری، دانش‌آموزان فارس با کسب 8 رتبه برتر و فرهنگیان استان نیز با کسب 7 رتبه برتر، موفق به کسب مقام اول کشوری در این جشنواره شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه نخست کشوری  دانش آموزان و فرهنگیان فارس در بیستمین جشنواره پرسش مهر

سعید خادمی امروز با اعلام این خبر گفت: در بیستمین دوره فراخوان پرسش مهر ، رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان و فرهنگیان سؤال کردند: « آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دل‌پذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.

خادمی ادامه داد: پس از طرح این پرسش در اولین روز مهرماه توسط رئیس‌جمهور، دانش‌آموزان و معلمان پاسخ‌های خود را در قالب آثار هنری در 15 رشته و گرایش مختلف ، به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌های استان فارس ارسال کردند.

او افزود: در این فراخوان آثار دانش آموزان برگزیده مرحله منطقه و شهرستان به دبیرخانه‌ استانی ارسال و پس از ارزیابی در این مرحله، برترین‌ها به دبیرخانه کشوری ارسال شد و همکاران فرهنگی نیز آثار خود در این زمینه را به‌صورت مستقیم به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کردند.

به گفته او در قسمت دانش‌آموزی، فارس با کسب 4 رتبه اول 2 رتبه دوم و 2 رتبه سوم و با کسب 18 امتیاز و فرهنگیان استان فارس نیز با کسب 3 رتبه اول و 4 رتبه دوم موفق به کسب مقام اول کشوری شدند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش ‌و پرورش فارس اسامی دانش آموزان منتخب استان فارس در مرحله کشوری این جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد: کوثر سابقی نژاد رتبه اول نقاشی، حمیده فیروزه رتبه اول طراحی، پارسا توانایی رتبه اول تصویرسازی، علی‌اکبر قادری رتبه اول پوستر، ملیکا امامی رتبه دوم نقاشی، علیرضا موسوی رتبه دوم طراحی، امین هاشمی و سحر منفرد رتبه سوم فیلم کوتاه داستانی،امیر پژمان رتبه اول نستعلیق، محمدحسین هاشمیان رتبه اول شکسته‌نستعلیق، زهرا فقیری رتبه اول عکاسی، حمیده فرزاد رتبه اول فیلم کوتاه مستند ،سمیه صادقی نقد علی رتبه اول کاریکاتور سعیده منصوری رتبه دوم پوستر ، آزیتا نوروزی ایبلو ، طلعت شیعه خو و پریسا پاژنگ رتبه دوم سرود و محبوبه زمانی بخش رتبه دوم نمایشنامه‌نویسی.

خادمی طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را نشانه‌ای از نقش و جایگاه دانش‌آموزان، معلمان و مربیان برای ساختن آینده‌ ایران و همچنین بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق و فضائل انسانی و مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای در نسل آینده‌ساز ایران اسلامی دانست.

او مهم‌ترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری را خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری و اثربخشی در جریان سازی‌های فرهنگی، افزایش اعتماد به‌ نفس، جلب مشارکت همه‌ جانبه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار