معاینه دهان و دندان در سنجش نوآموزان لغو شد

ساری (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران خبر داد که برنامه ارزیابی مراقبان سلامت پایگاه‌های اولیه سنجش در بخش دهان و دندان و قد و وزن تا اطلاع بعدی حذف شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
معاینه دهان و دندان در سنجش نوآموزان لغو شد

به گزارش اداره استثنایی آموزش و پرورش استان مازندران، خانواده‌های نوآموزان مازندران از ۱۵ تیرماه برای دریافت نوبت سنجش به مدارس محل ثبت‌نام فرزندان مراجعه کرده‌اند. ۴۰ پایگاه سنجش سلامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همه روزه از ساعت ۸ صبح الی۱۳ پذیرای خانواده‌ها برای سنجش سلامت کودکان ۶ سال تمام است.

سنجش نوآموزان نیز از ۲۱ تیر شروع شده است که به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران، ضمن کاهش تعداد مراجعان و افزایش ساعات کار، اتاق‌های سنجش سلامت همه ‌روزه ضد عفونی می‌شود و دست‌های نوآموزان نیز در بدو ورود به پایگاه ضد عفونی می‌شود و استفاده از ماسک برای نوآموزان، خانواده ها و همکاران اجباری است.

سید حسین قاسمی با بیان اینکه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی صحت و سلامت مسائل بهداشتی پایگاه‌ها را تایید کرده‌اند، اعلام کرد که تاکنون مجموعا ۲۵۰۰ نوآموز در سراسر استان معادل ۱۲ درصد مورد سنجش قرار گرفته اند و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر نوبت گیری از خانواده ها انجام شد.

او خبر داد که پیرو مذاکرات معاونت پیشگیری و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و سنجش وزارت بهداشت، برنامه ارزیابی مراقبان سلامت پایگاه‌های اولیه سنجش در بخش دهان و دندان و قد و وزن تا اطلاع بعدی حذف شده است و بقیه ارزیابی‌های این بخش شامل بررسی انجام واکسیناسیون، بهداشت مو و پوست و سلامت جسمی و حرکتی کودک مانند گذشته بر اساس دستورالعمل مراقبین سلامت انجام می‌شود.

سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۰۰ نوآموز استان مورد سنجش قرار گرفتند. امسال پیش‌بینی شده است که بیش از 23 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش سلامت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار