در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

غرضی: دولت و مجلس رقابت در خدمتگزاری داشته باشند

طرح استیضاح رئیس‌جموری کار تندی بود/ دولت یک مجموعه وسیع و دارای اعتبار برای کشور است، اینکه بی‌سواد خطاب شود و این حرف‌ها، صحیح نیست/ مدعیان ریاست جمهوری باید حداقل در طول عمرشان یک نمادها و نمودهایی از حفظ و نگهداری حقوق عامه را داشته باشند

تهران (پانا) - نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری تاکید کرد این بسیار باعث خشنودی است که تندروها، مقداری ساکت شدند، طرح استیضاح و اینکه رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند، کار تندی بود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
غرضی: دولت و مجلس رقابت در خدمتگزاری داشته باشند

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب، بر لزوم همراهی و همدلی دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: «دولت و مجلس باید حقوق مردم را حفظ کنند تا خودشان هم وزن پیدا کنند. نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که هر روز جیب رانت‌خواران پر شود و مدام هم این قضیه تشدید شود. مجلس یازدهم باید کمک کند تا وضعیت فعلی مردم بهبود پیدا کند.»

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «اینکه تندروهایی در مجلس هستند و مورد خطاب قرار گرفتند صحیح بود و این بسیار باعث خشنودی است که تندروها، مقداری ساکت شدند. طرح استیضاح و اینکه رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند، کار تندی بود. دولت که شخص آقای روحانی نیست. دولت یک مجموعه وسیع و دارای اعتبار برای کشور است، اینکه بی‌سواد خطاب شود و این حرف‌ها، صحیح نیست.»

وزیر پیشین نفت تاکید کرد: «کشور درآمدهای بسیار بالایی دارد که همیشه می‌تواند سرمایه‌زا باشد. در دهه 60 که هم جنگ بود هم گرفتاری زیاد بود، با همین درآمدهای موجود تمام ساختارهای جنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ساخته شد.»

اگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم مانند انتخابات مجلس ضعیف باشد، پیداست که قاعده جامعه رضایت مناسب ندارد

عضو کابینه دولت سازندگی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 اشاره و اظهار کرد: «اگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم مانند انتخابات مجلس ضعیف باشد، پیداست که قاعده جامعه رضایت مناسب ندارد. با این همه کمکی که از سوی مردم به دولت و مجلس شده است، این همه ایستادگی و تحمل ملت و ... حداقل باید رضایت عمومی مردم و حقوق و زندگی عمومی آن‌ها، رضایت بخش باشد.»

دولت و مجلس رقابت خدمت‌گزاری را تشدید کنند

غرضی با بیان اینکه کشور همیشه در برابر ضد انقلاب و منافقان و دشمنان می‌ایستد و ملت ایران آن‌ها را دور می‌اندازند، گفت: «اما باید رضایت مردم از قوای مختلف، مسئولان و حقوق عمومی آن‌ها تامین شود. امیدوارم دولت و مجلس بتوانند به جای رقابت‌های سیاسی، رقابت‌های خدمت‌گزاری را تشدید کنند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «اینکه شخصیت‌های مختلف وارد عرصه انتخابات شوند و ادعای رای کنند، بسیار خوب است اما باید این افراد به جای گروه و حزب خود، باید مردم و جامعه را اصل قرار دهند.»

مدعیان ریاست‌جمهوری باید حداقل نمادهایی از حفظ حقوق عامه را داشته باشند

این فعال سیاسی با بیان اینکه گروه‌ها و احزاب در رقابت‌های منفی سیاسی، دائما هزینه‌های مردم را بالا برده‌اند، گفت: «اگر حقوق مردم تامین نشود، خلاف اهداف انقلاب است. در موقعیت دهه 80، 600 میلیارد دلار درآمد کشور و دلار زیر 1000 تومان بود اما دلار تبدیل شد به دلار 3هزار تومانی و این همه گرفتاری برای مردم درست کردند، آیا زمینه‌های 600 میلیاردی درآمد باز هم هست؟ کسانی که اکنون ادعای ریاست جمهوری می‌کنند باید حداقل در طول عمرشان یک نمادها و نمودهایی از حفظ و نگهداری حقوق عامه را داشته باشند. کسانی که ادعا دارند باید درمان وضعیت را مطرح کنند نه ادعاهای سیاسی داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار