ایرج راد: اهالی تئاتر پیش از شیوع کرونا هم از حق خود می‌گذشتند تا این هنر پابرجا بماند

تهران (پانا) - رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر ایران می‌گوید اهالی تئاتر مشاغل دیگری را برای تامین مخارج زندگیشان در نظر گرفته‌اند و با این حساب پیش از ورود ویروس کرونا به ایران نیز این قشر از حق خود می‌گذشته‌اند و ضرر می‌کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ایرج راد: اهالی تئاتر پیش از شیوع کرونا هم از حق خود می‌گذشتند تا این هنر پابرجا بماند

ایرج راد کارگردان، بازیگر و رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر ایران در گفت‌وگو با پانا درباره وضع زندگی هنرمندان تئاتر در ایام کرونا گفت: «شرایط پیش آمده باعث شده برای بسیاری از هنرمندان تئاتر این حوزه منبع معیشتی اصلی نباشد و کارهای دیگری در کنار حرفه خود انجام دهند تا بتوانند هزینه‌های‌شان را تامین کنند. با این توضیحات می‌توان چنین نتیجه گرفت که این قشر پیش از کرونا هم یا ضرر داده و در بهترین حالت از سود خود می‌گذشتند تا این هنر پا برجا بماند.»
وی ادامه داد: «در این میان باید بگذریم از چند کاری که به شکل لاکچری آن هم گاهی روی صحنه آمدند و از سلبریتی‌های خاصی استفاده کردند که بلیت‌های آنها هم با قیمت بالا به فروش رسید.»
این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درباره تاثیر کرونا بر زندگی اهالی تئاتر عنوان کرد: «با بروز کرونا و تعطیلی تئاتر به واسطه این بیماری و پایین آمدن نمایش‌ها از صحنه، ضربه دیگری به هنر تئاتر در ایران زده شد و گروه‌های زیادی دچار ضرر و خسران شدند، به‌ویژه گروه‌هایی که در نوبت اجرا بودند و با کرونا کارهای‌شان تعلیق شد. در این شرایط تئاتر در رکودی خاص فرو رفته و زندگی و درآمد حداقلی تئاتری‌ها به صفر رسیده است.»
راد همچنین با اشاره به نظر خود درباره تله‌تئاتر گفت: «تله‌تئاتر یک حوزه تخصصی و با تئاتر متفاوت است. نیاز به تخصص دارد، نمی‌توان با نور و یا قرار دادن دو سه دوربین یک نمایش خوب و مخاطب پسند تولید کرد. برخی مواقع فیلم‌های خوبی از تئاترها تهیه شده است. یک تیم قوی در چند روز متوالی یک نمایش را فیلمبرداری، مونتاژ و مثل یک کار تلویزیونی پخش می‌کنند اینها امکان تولید دارد اما اگر امکانات و افراد متخصص نباشد یک گزارش تئاتر تولید کرده‌ایم که با کیفیت و دکوپاژ شده نیست.»
وی افزود: «هرچند اگر این موضوعات هم رعایت شود بحث اصلی نحوه ارائه به مخاطب و سرمایه گذار است که باید در مورد آنها فکر کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار